Την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης ανακοίνωσαν οι υπουργοί Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, και Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, αφού όπως δήλωσαν το μέτρο αυτό δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν ενισχύει την ελληνική οικονομία και έχει μεγάλο δημοσιονομικό κόστος. Ωστόσο όσοι απέσυραν μέχρι χθες τα αυτοκίνητά τους θα αποζημιωθούν κανονικά, βάσει της προηγούμενης πράξης νομοθετικού περιεχομένου.
Τα Νέα Περιβαλλοντικά Τέλη
Εκτός από την κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης, ανακοινώθηκε και η τροποποίηση των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων. Με τη νέα ρύθμιση τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού επιβαρύνονται λιγότερο, ενώ τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα επιβαρύνονται περισσότερο.
Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται:
- από 0 έως 68 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα μικρότερα των 301 κυβικών
- από 28 έως 96 ευρώ για ΙΧ 301 έως 785 κυβικά
- από 94-187 ευρώ για ΙΧ από 786 έως 1357 κυβικά
- από 184 έως 352 ευρώ για ΙΧ από 1358 έως 1928 κυβικά
- από 428 έως 671 ευρώ για ΙΧ από 1929 έως 2357 κυβικά
- από 562 έως 880 ευρώ για ΙΧ άνω των 2357 κυβικών
Καταργείται επίσης ο “Πράσινος Δακτύλιος”, ο οποίος θα ίσχυε από το 2011 στην Αθήνα βάσει της ρύθμισης Σουφλιά, γιατί η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα πρέπει να είναι ενταγμένη σε ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό πλαίσιο αλλαγής της νοοτροπίας και, ταυτόχρονα, αποθάρρυνσης της χρήσης του αυτοκινήτου προς όφελος άλλων τρόπων μεταφοράς φιλικών προς το περιβάλλον και την πόλη, όπως ανακοίνωσε η κ. Μπιρμπίλη.
Η κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας και στα κέντρα των ελληνικών πόλεων θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο συνολικού πακέτου για την πολιτική αυτοκινήτου και την βιώσιμη κινητικότητα (όπως τεχνικός έλεγχος, κάρτες καυσαερίων, ενίσχυση ρόλου ΜΜΜ, δίκτυα πεζοδρόμων ποδηλατοδρόμων, ήπιας κυκλοφορίας, αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης κλπ), που θα διαμορφωθεί με τη συμμετοχή του υπουργείου Περιβάλλοντος, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία.