Πρόσφατα έλαβα ένα email από την εταιρία δημοσκοπήσεων «Interview» για να συμμετάσχω σε μια έρευνα σχετικά με τα blogs και τη δημοσιογραφία, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του δείκτη επιχειρηματικών προσδοκιών NGBI 500…
Αυτές τις μέρες έλαβα email με το οποίο με ενημέρωναν για την ολοκλήρωση της έρευνας, καθώς και για τα αποτελέσματά της. Παραθέτω κάποια από τα αποτελέσματα που πιστεύω ότι αξίζουν περισσότερο, ενώ στο τέλος του post μπορείτε να δείτε όλα τα αποτελέσματα.
Το δείγμα της έρευνας είναι 514 άτομα πανελλαδικά και πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2010 μέσω Web έρευνας με δομημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο.
- Το 77% των ερωτηθέντων επισκέπτεται τα blogs για την καθημερινή του ενημέρωση, ενώ μόλις το 23% απάντησε αρνητικά.
- Το 17% επισκέπτεται blogs δύο-τρεις φορές την εβδομάδα, το 3% δύο-τρεις φορές το μήνα, ενώ το 1% σπανιότερα.
- Το 71% θεωρεί την ενημέρωση που λαμβάνει από τα blogs ως πολύ/αρκετά αξιόπιστη και το 22% λίγο-καθόλου αξιόπιστη.
Όσον αφορά την αξιοπιστία των blogs σε σχέση με τα άλλα ΜΜΕ:
- Το 47% εκτιμά ότι τα blogs είναι το πιο αξιόπιστο μέσο, το 27% οι εφημερίδες και το 18% θεωρεί ότι κανένα μέσο δεν είναι αξιόπιστο.
- Μόλις το 5% απάντησε υπέρ της αξιοπιστίας του ραδιοφώνου, ενώ ακόμη χειρότερη είναι η επίδοση της τηλεόρασης με μόνο 1%.
Πιο άμεσα τα blogs, μεγαλύτερες απώλειες για τις εφημερίδες από τα blogs:
- Το 74% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τα blogs είναι πιο άμεσα στην πληροφόρηση.
- Το 12% συνηγορεί υπέρ της τηλεόρασης, το 11% υπέρ του ραδιοφώνου, το 2% υπέρ των εφημερίδων.
- Το 50% θεωρεί ότι οι εφημερίδες υφίστανται τις μεγαλύτερες απώλειες από τα blogs. Ακολουθούν τηλεόραση (25%), ραδιόφωνο (5%), ενώ το 19% πιστεύει ότι τα blogs δεν προκαλούν ζημιά στα άλλα ΜΜΕ.
Ακολουθεί ολόκληρη η έρευνα με τα αποτελέσματα: