Διαβάζω πριν από λίγο στην Ελευθεροτυπία: Τραγωδία εν πλω, προχθές, στο ακτοπλοϊκό «Αγιος Γεώργιος», που είχε αποπλεύσει από την Κύθνο για τον Πειραιά. Εικοσιεννιάχρονη που είχε επιβιβαστεί από το νησί, υπέστη επιληπτική κρίση ενώ το πλοίο έπλεε ανοιχτά των Φλεβών και κατέληξε, γιατί δεν υπήρχε ναυτολογημένος γιατρός, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, «λόγω μικρής διάρκειας των δρομολογίων από Πειραιά για δυτικές Κυκλάδες». [συνέχεια]
Χιλιάδες άνθρωποι ταξιδεύουν με πλοίο κάθε χρόνο, άλλοι για τα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού, άλλοι για Κυκλάδες, άλλοι για Δωδεκάνησα, Κρήτη, Επτάνησα και και αλλού. Το ταξίδι Κύθνος – Πειραιάς δε διαρκεί περισσότερες από τρεις ώρες, εκτός και αν έχει καμιά καθυστέρηση το πλοίο. Να που το κακό συνέβη. Η νομοθεσία, όπως διαβάζω στο δημοσίευμα, προβλέπει την ύπαρξη ναυτολογημένου γιατρού στα πλοία, δε ξέρω όμως αν το «μικρή διάρκεια των δρομολογίων από Πειραιά για δυτικές Κυκλάδες» αποτελεί παραθυράκι στο νόμο για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που πραγματοποιούν δρομολόγια στις δυτικές Κυκλάδες και αν εκεί έχουν το δικαίωμα να μην έχουν γιατρό.
Τόσα χρόνια που ταξιδεύω κάθε καλοκαίρι με πλοία, είτε για να πάω στο νησί μου στη Σκόπελο, είτε για να πάω σε άλλα νησιά, ευτυχώς δεν έτυχε να πάθω κάτι χτύπα ξύλο και να χρειαστώ γιατρό εν πλω. Όμως το κακό δε ξέρεις ποια ώρα θα σε βρει. Η συγκεκριμένη κοπέλα από ότι διάβασα έπαθε κρίση επιληψίας και πριν το ταξίδι ενώ περίμενε με συγγενείς της το πλοίο στο λιμάνι και το λιμενικό κάλεσε για βοήθεια γιατρούς από το Κέντρο Υγείας Κύθνου. Συνήλθε και με τη συγκατάθεση όλων ταξίδεψε, για να συμβεί αργότερα ό,τι συνέβη.
Μήπως η νομοθεσία να γίνει πιο αυστηρή και να υποχρεωθούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να έχουν σε όλα τα πλοία τους γιατρό; Κάθε χρόνο τόσες αυξήσεις κάνουν στα εισιτήρια, δε νομίζω ότι θα είναι τόσο μεγάλο έξοδο για τους εφοπλιστές μας να έχουν 1-2 γιατρούς στα πλοία τους…