Την προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκα στη Ζυρίχη, προσκεκλημένος του eBay, για το επίσημο launch του eBay International Market, μέσω του οποίου πλέον και οι Έλληνες χρήστες μπορούν να αγοράζουν τα αντικείμενα που θέλουν από ολόκληρο τον κόσμο, βλέποντας όλες τις πληροφορίες στα ελληνικά!
Η συγκεκριμένη υπηρεσία λειτούργησε πιλοτικά στην Ελλάδα τους τελευταίους έξι μήνες, χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι καταναλωτές από την Ελλάδα αγόρασαν 50% περισσότερα αντικείμενα από πωλητές χωρών του εξωτερικού, ενώ αύξηση σημειώθηκε και στις εγγραφές των χρηστών από τη χώρα μας.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης της υπηρεσίας που μας έγινε από την Alina Prawdzi, Επικεφαλής του τμήματος Διεθνούς Επέκτασης της eBay για την Ευρώπη, μάθαμε και τα αποτέλεσματα έρευνας που έκανε το eBay για το online shopping, με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα αποτελέσματα για τους Έλληνες χρήστες. Ακολουθούν κάποια στοιχεία που ξέχωρισα, ωστόσο στο τέλος του post μπορείτε να δείτε video με ολόκληρη την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας.
- Το 91,7% των Ελλήνων είναι διατεθείμενο να αναζητήσει ευκαιρίες στο internet από την διεθνή αγορά παρά να βολτάρει στις βιτρίνες των εμπορικών δρόμων, ιδίως αν μπορεί να βρει τα προϊόντα που θέλει στη σωστή τιμή
- Το 81% των καταναλωτών θα ψώνιζε από διεθνές online shop με έκπτωση 20%
- Οι Έλληνες αναζητούν ευκαιρίες για ρολόγια, ανδρικά και γυναικεία παπούτσια, αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας, ενώ επισκέπτονται περισσότερο sites των ΗΠΑ, της Μ. Βρετανίας και της Γερμανίας για να βρουν τις πιο συμφέρουσες τιμές
- Ο μέσος Έλληνας ξοδεύει 27 δολάρια σε διαδικτυακές συναλλαγές που θεωρεί συμφέρουσες
- Οι κυριότεροι παράγοντες που εμπόδιζαν τους καταναλωτές να αγοράσουν από το εξωτερικό κάτι που δε θα ήταν σε θέση να αποκτήσουν από την τοπική αγορά ήταν οι εξής: α) το 19,3 % δεν γνώριζε σε ποια sites να ψάξει, β) το 36,7% ανησυχούσε αν είναι ασφαλής η πληρωμή, γ) το 26% αγωνιούσε αν θα παραλάβει τα αντικείμενα που είχε αγοράσει.
Όσον αφορά στην εξυπηρέτηση πελατών και στην ασφάλεια των συναλλαγών, πλέον οι Έλληνες χρήστες έχουν πρόσβαση στο site του eBay International Market στα ελληνικά, ενώ χρησιμοποιώντας την ελληνική γλώσσα μπορούν να επικοινωνούν και με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών [απασχολούνται 2.000 εργαζόμενοι μόνο στην εξυπηρέτηση πελατών] μέσω email, με τους εκπροσώπους του eBay να απαντούν ταχύτατα, ενώ χάρη στο σύστημα online συναλλαγών PayPal, που χρησιμοποιεί το eBay, οι καταναλωτές έχουν πλήρη εγγύηση επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση που τα προϊόντα τα οποία αγόρασαν, είτε δεν στάλθηκαν, είτε απείχαν πολύ απ΄όσα περιγράφονταν.
Όπως μάθαμε, το eBay International Market εγκαινιάστηκε ταυτόχρονα σε Ελλάδα, Τσεχία, Δανία, Νορβηγία, Ρωσία και Σουηδία, ενώ στη Ζυρίχη βρεθήκαμε bloggers και δημοσιογράφοι από Ελλάδα, Τσεχία και Νορβηγία.
Μετά την παρουσίαση, μάλιστα, οι τρεις ομάδες από Ελλάδα, Νορβηγία και Τσεχία συμμετείχαμε σε ένα παιχνίδι: Κληθήκαμε να αγοράσουμε αντικείμενα μέσα από eBay (από τις αγορές όλου του κόσμου) για να τα δωρίσουμε σε 4 μέλη μίας οικογένειας, κάθε ένα από τα οποία είχε κάποιες ιδιαιτερότητες οι οποίες μας δίνονταν (πχ ο πατέρας είναι τάδε ηλικίας, του αρέσει το τρέξιμο και θα τρέξει στον μαραθώνιο), έχοντας μόλις 150 ευρώ διαθέσιμο budget. Φυσικά, οι επιλογές που κάναμε ήταν οι καλυτερότερες (!) και η κριτική επιτροπή που αποτελούνταν από ανθρώπους του eBay μας έδωσε την πρώτη θέση (και 150 ευρώ στον καθένα μας για να αγοράσουμε κάτι από το eBay)!
Στην αποστολή στη Ζυρίχη, που οργανώθηκε άψογα από την Civitas, συμμετείχαν επίσης οι: Μαρία Παπαγρηγορίου από το «Oh, so chic!», Χαριτίνη Κρέζου από το «The Soho Symposium», Μαρία Λεμονιά από ΑΝΤ1 Radio και «Πρώτο Θέμα», Παναγιώτης Μαρκέτος από τα περιοδικά T3 και PC Magazine.
Στα video υψηλής ευκρίνειας (HD) που ακολουθούν μπορείτε να δείτε την παρουσίαση που μας έγινε, με τα αποτελέσματα της έρευνας του eBay, καθώς και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία. Ο ήχος είναι λίγο χαμηλός, ωστόσο τα slide της παρουσίασης φαίνονται πολύ καθαρά πιστεύω.