Η διαφήμιση των κομμάτων στο Internet

Αυτές οι Εθνικές Εκλογές 2009 πιστεύω ότι θα έχουν ξεχωριστό ενδιαφέρον όσον αφορά την “επαφή” των κομμάτων αλλά και των υποψήφιων βουλευτών ξεχωριστά με το internet… Σχεδόν από την ημέρα που προκηρύχθηκαν οι εκλογές, έκαναν την εμφάνισή τους στο internet διαφημίσεις κομμάτων και υποψηφίων. Το AdSense στα περισσότερα sites και blogs που χρησιμοποιείται δεν υπάρχει σελίδα που να μην “σερβίρει” διαφήμιση κόμματος ή υποψήφιου βουλευτή.

Τις περισσότερες διαφημίσεις έχουν φυσικά το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία, με το πρώτο να πηγαίνει ένα βήμα μπροστά προβάλλοντας πολλές φορές αντί για κείμενο τα σποτ του κόμματος. Παρατήρησα επίσης ότι στις διαφημίσεις του ΠΑΣΟΚ στο Google AdSense προβάλλονται πολλά διαφορετικά μηνύματα, όπως πχ τις προτάσεις του κόμματος για το περιβάλλον και άλλους τομείς, ενώ χθες και σήμερα έχω πετύχει διαφημίσεις όπως “Μετάδοση στην νοηματική: Η ομιλία του Γιώργου Παπανδρέου από την 74η ΔΕΘ, ζωντανά στην νοηματική”.

Ήμουν σίγουρος ότι το ΠΑΣΟΚ θα κάνει εκτεταμένη χρήση του AdWords σε αυτές τις εκλογές, έχοντας ως δεδομένο την καλή σχέση του προέδρου του με το internet, αλλά και το ότι με την διαδικτυακή παρουσία του κόμματος ασχολούνται άτομα που γνωρίζουν καλά τον χώρο, ένας από τους οποίους είναι και ο vrypan.

Προσωπικά θα ήθελα να δω μετά τις εκλογές τι ποσό δαπανήθηκε για διαφήμιση μέσω Google AdWords, αλλά και ένα “case study”, όπου θα δούμε πόσο αποτελεσματικές ήταν οι διαφημίσεις αυτές, πχ τι αύξηση παρατηρήθηκε στην επισκεψιμότητα του pasok.gr, πόσοι παρακολούθησαν τις ομιλίες του Γιώργου Παπανδρέου στο internet ή στη νοηματική κλπ.

Σε ότι αφορά τους υποψήφιους βουλευτές, εντονότερη παρουσία στο AdSense βλέπω ότι έχουν ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Νέα Δημοκρατία και ο Βασίλης Οικονόμου από το ΠΑΣΟΚ. Ο Κυριάκος στις διαφημίσεις του χρησιμοποιεί το βασικό προεκλογικό του μήνυμα “Είμαστε Κοντά Κοιτάμε Μακριά” με τίτλο το ονοματεπώνυμό του, ενώ από χθες είδα και image ads στο AdSense με τη φωτογραφία του Κυριάκου. Ο Βασίλης Οικονόμου έχει ως μήνυμα την ιδιότητά του και ότι έχει “συνεχή Δράση στο Κοινοβούλιο Περιβάλλον & Άμυνα”.

Αρκετές αλλά λιγότερες συγκριτικά με το AdSense διαφημίσεις πέτυχα και στο Facebook, με υποψήφιους βουλευτές που καλούν τον κόσμο να γίνει fan στη σελίδα που έχουν στο γνωστό social networking site, να ενημερωθούν για τις δραστηριότητές τους, να δουν φωτογραφικό υλικό κλπ.

Αν αναρωτιέστε γιατί δεν αναφέρω ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ ή ΛΑΟΣ, δεν έχω πετύχει καμία διαφήμιση των τριών αυτών κομμάτων στο AdSense, έχουμε τρεις εβδομάδες ακόμα προεκλογικής περιόδου, μπορεί να δούμε μπορεί και όχι. Δεν έχω δει επίσης διαφημιστικά banners της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στα μεγάλα portal, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα διαφημιστούν και με αυτό τον τρόπο ή αν θα ρίξουν το βάρος τους στη διαφημιστική πλατφόρμα της Google, όπως επίσης και αν θα προχωρήσουν σε απευθείας διαφήμιση (εκτός AdWords) σε μικρότερα sites και blogs με μεγάλη επισκεψιμότητα.

Το XBLOG χρησιμοποιεί cookies για την ορθή λειτουργία του.