Την Τετάρτη που μας πέρασε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας διοργάνωσε μία ημερίδα για τα Social Media και την Επικοινωνία στο Μουσείο Μπενάκη. Βρέθηκα στο αμφιθέατρο που διεξήχθη η ημερίδα από την αρχή μέχρι το τέλος της (σχεδόν) και ομολογώ ότι ήταν άκρως ενδιαφέρουσες όλες οι ομιλίες – παρουσιάσεις, αλλά και η διοργάνωση γενικά.
Όλες οι ομιλίες είχαν κοινό παρονομαστή την σημαντικότητα που έχουν πλέον τα Social Media, είτε αυτά είναι blogs, είτε social networking sites κλπ. Είναι χαρακτηριστικό το ότι πλέον οι marketers έχουν χάσει τον έλεγχο, μιας και οι καταναλωτές πλέον μιλάνε, όπως είπε και ο Πάνος Σαμπράκος.
Μιλάνε για προϊόντα και υπηρεσίες δημοσιεύοντας posts στα blogs, κάνοντας tweets, γράφοντας στο Facebook, το MySpace και το Hi5, φτιάχοντας βίντεο στο YouTube, όπου παρουσιάζουν τα πάντα. Ο καθένας το κάνει βλέποντας τα πράγματα από τη δική του σκοπιά.
Ιδιαίτερα απολαυστικός ήταν ο Γιάννης Λάριος (κάντε τον follow στο Twitter), που ανέφερε concepts που έχουν υλοποιηθεί σε άλλες χώρες, όπου οι ίδιες οι κυβερνήσεις ζητούν από τους πολίτες να πουν τη γνώμη τους για θέματα που ενδιαφέρουν και επηρεάζουν τη ζωή χιλιάδων πολιτών. Εδώ γίνεται προσπάθεια να επιτευχθεί κάτι αντίστοιχο, μέσα απ΄την κίνηση 4Δ (Δημόσια Δεδομένα Δικάς μας Δεδομένα).
Ο Κώστας Μάντζιαρης είπε στην παρουσίασή του ότι οι εταιρείες θα πρέπει να καταλάβουν ότι σημασία δεν έχει τι λένε αυτές για τα προϊόντα τους, αλλά τι λέει ο κόσμος. Γιατί μπορεί το No. 1 στην αναζήτηση για ένα προϊόν στο Google να είναι το “επίσημο site”, όμως μεγαλύτερη σημασία έχει τι γράφουν τα 8 sites που ακολουθούν.
Στην παρουσίασή της, η Αγάθη Πλώτα από την Tribal DDB Athens, παρουσίασε τα πέντε πιο δημοφιλή trends επιρροής το 2008:
- Mobile Internet
- iPhone & Mobile Applications
- Social recommendations
Συνέχισε λέγοντας ότι οι άνθρωποι τείνουν να εμπιστεύονται τη γνώμη των “μη ειδικών” και έκανε αναφορές σε μερικά projects, μεταξύ των οποίων και το Girls4Music.gr που θα είναι online σύντομα, όπου θα μας υποδέχεται η γνωστή video blogger Ολίβια Γαβρίλη!
Στην ημερίδα παρουσιάστηκε και σχετική έρευνα που έγινε από το Ινστιτούτο Επικοινωνίαςμ τα αποτελέσματα της οποίας μας παρουσίασε ο Δημήτρης Μαύρος από την MRB Hellas. Ομολογώ ότι σε εκείνο το σημείο βαρέθηκα λιγάκι, μπορείτε όμως να τη δείτε σε PDF εδώ (όπου μποείτε να βρείτε και τις παρουσιάσεις όλων των ομιλητών).
Η ημερίδα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και για έναν ακόμη λόγο: Όσοι βρισκόμασταν στο αμφιθέατρο, αλλά και όσοι παρακολουθούσαν από το σπίτι ή το γραφείο τους μέσω του BlogChannel.gr που μετέδιδε live την ημερίδα, μπορούσαν να συμμετέχουν και να σχολιάζουν τα όσα παρουσιάζονταν εκεί χρησιμοποιώντας το Twitter! Κάθε τόσο η Σώτω Μητρόγλου “έδειχνε” στην οθόνη μέσω του προτζέκτορα τα tweets μας σχετικά με την ημερίδα!
Αυτά από εμένα, παραθέτω links σε posts άλλων bloggers που βρέθηκαν εκεί και ακολουθούν και μερικές φωτογραφίες (δείτε επίσης όλο το photo set μου στο flickr και όλες τις φωτογραφίες που έχουν ανέβει στο flickr με tag ioc09).
* Το βίντεο που βλέπετε στην αρχή του post ετοιμάστηκε από το team του zoo.gr και προβλήθηκε στην ημερίδα.
Άλλα posts για την ημερίδα:
- “Social Media και Επικοινωνία”, ίσως μια νέα εποχή στα συνέδρια (στην Ελλάδα) – nylon.gr
- Social Media και Επικοινωνία – The aftermath – Geek Inside
- Μια αλλιώτικη εκδήλωση για τα social media – knowhow.gr
- IOC 09 Social Media & Επικοινωνία Photos – Search Engine Marketing
- Social Media και Επικοινωνία – Επιτέλους!! – foititakos.gr