Ο Μάνος Βαλαής από το belarisa.gr δημοσιεύει σήμερα μία καταγγελία του για τον διευθυντή της υπηρεσίας Δημόσιας Υγείας της Νομαρχίας Λάρισας. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει, ο διευθυντής αρνήθηκε να υπογράψει το βιβλιάριο υγείας που πήγε να εκδώσει, παίρνοντας άδεια από την εργασία του, μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσει γρηγορότερα δύο γνωστών του. Όταν μάλιστα ο Μάνος του τόνισε ότι είναι υποχρεωμένος να τον εξυπηρετήσει, ο διευθυντής δεν δίστασε να πετάξει το βιβλιάριο στην άλλη άκρη του γραφείου!
Update [12/10/2009]: Η Νομαρχία Λάρισας εξέδωσε ανακοίνωση για την καταγγελία αυτή, που δημοσιεύτηκε αυτές τις μέρες σε blogs αλλά και σε εφημερίδες της Λάρισας. Δείτε την ανακοίνωση της νομαρχίας κάτω από την καταγγελία.
Η καταγγελία για τον διευθυντή της υπηρεσίας Δημόσιας Υγείας
του Μάνου Βαλαή | belarisa.gr
Σήμερα το πρωί, κατευθυνθηκα στην Νομαρχία Λάρισας και στην υπηρεσία Δημόσιας υγείας, με σκοπό την έκδοση βιβλιαρίου υγείας, απαραίτητου στην εργασία μου, από την οποία είχα πάρει άδεια για το σκοπό αυτό. Απευθύνθηκα στην αρμόδια υπάλληλο, η οποία δέχτηκε να με εξυπηρέτησε άμεσα, ζητώντας μου τα απαραίτητα δικαιολογητικά (διάφορες ιατρικές εξετάσεις). Αφού λοιπόν ξεκίνησε η υπάλληλος να συμπληρώνει το βιβλιάριο υγειας , εισήλθε στο γραφείο ο Διευθυντής της υπηρεσίας και αφού άφησε στο γραφείο της δύο βιβλιάρια γνωστών του, όπως της ανέφερε, της ζήτησε όταν ολοκληρώσει με εμένα την διαδικασία, να υπογράψει – ανανεώσει τα δύο αυτά βιβλιάρια.
Όλα καλά ως εδώ και ουδέν πρόβλημα. Φαίνεται όμως, ότι ο συγκεκριμένος δημόσιος υπάλληλος – διευθυντής, δεν άντεξε να μην εξυπηρετηθούν οι γνωστοί του άμεσα, οι οποίοι βιάζονταν κιόλας, και απευθυνόμενος σε μένα, με ύφος χιλίων καρδιναλίων, απαίτησε να συμπληρώσω εγώ το βιβλιάριο, “γιατί τα βιβλιάρια τα συμπληρώνουν οι πολίτες” όπως χαρακτηριστικά είπε, ώστε η υπάλληλος να αποδεσμευθεί και να ασχοληθεί με τους γνωστούς του κ. Διευθυντή.
Αφού του εξήγησα ότι το βιβλιάριο υγείας είναι δημόσιο έγγραφο και ότι οι υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι δια νόμου (δημοσιουπαλληλικός κώδικας) να εξυπηρετούν τους πολίτες, μου απάντησε ότι “εγώ αποφασίζω εδώ μέσα και επειδή μιλάς πολύ, έλα την Δευτέρα να πάρεις το βιβλιαριό σου, γιατί σήμερα δεν στο υπογράφω”!
Η υπάλληλος ολοκληρωσε τάχιστα την έκδοση του βιβλιαρίου μου, παρακάμπτοντας την εντολή (;) του προϊσταμένου (;) της και απέμεινε η τελική υπογραφή από τον Διευθυντάρα! Αφού εισήλθα στο γραφείο του, ο κύριος μου είπε ότι “δεν στο υπογράφω σήμερα πάει και τελείωσε” και του υπενθύμισα για ακόμα μια φορά ότι είναι χρέος του να με εξυπηρετήσει και ότι προηγουμένως η συμπεριφορά του στο να λειτουργήσει υπέρ των γνωστών του ήταν άδικη, αφού αποτελεί κατάχρηση εξουσίας και έπρεπε να τηρηθεί σειρά προτεραιότητας!
Εκείνος, μη δεχόμενος τον διάλογο, πέταξε το βιβλιάριό μου στην άλλη άκρη του γραφείου και όταν του ζήτησα να το μαζέψει και να ζητήσει συγνώμη για την όλη συμπεριφορά του, βγήκε από το γραφείο του και κατευθυνόμενος στην υπάλληλο, της είπε ότι αυτή φταίει που το συμπλήρωσε και ότι σήμερα δεν υπογράφονται βιβλιάρια υγείας, πράγμα το οποιό δεν ίσχυε, αφού το κοινό εξυπηρετείτε καθημερινά 08.00 – 13.00 μμ, για όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες! Επομένως η υπάλληλος δεν έφταιγε και ο Διευθυντάρας λειτουργούσε σπασμωδικά!
Συνεχίζοντας, για να μην φανεί ότι υπαναχώρησε και λέγοντάς μου ότι μου κάνει χάρη, έδωσε εντολή σε κάποιο υπάλληλο να βάλει τις τελικές υπογραφές. Προφανώς και για την έκδοση ενός βιβλιαρίου υγείας σήμερα, πρέπει να λειτουργήσει κανείς με την λογική του “εχω γνωστό, γίνεται η δουλειά μου, δεν έχω, χάθηκα”.
Να προσθέσω ότι η συμπεριφορά – εξυπηρέτηση των υπόλοιπων υπαλλήλων ήταν άριστη και προφανώς θα αποτελέσουν τους μάρτυρές μου στην άσκηση οποιουδήποτε νόμιμου δικαιώματός μου. Άλλωστε υπάρχουν συσωρευμένες καταγγελίες για τον συγκεκριμένο κύριο, η συμπεριφορά του οποίου θυμίζει άνθρωπο που κατέβηκε από το βουνό!
Κλείνοντας, θεωρώ ότι ο Νομάρχης δεν ασπάζεται τέτοιες συμπεριφορές και καλό θα είναι να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες… Άλλωστε είναι γνωστές συμπεριφορές που διαιωνίζονται…
Τέλος, θεωρώ τον “Συνήγορο του Πολίτη” αδέκαστη αρχή, σε θέματα ποιότητας εξυπηρέτησης των πολιτών από τον κρατικό μηχανισμό και για αυτό πρόκειται να προσφύγω εκεί, στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος κύριος δεν μου ζητήσει προσωπικά συγνώμη για τον διασυρμό μου, παρουσία όλων των υφισταμένων του, οι οποίοι ευτυχώς δεν του μοιάζουν σε θέματα συμπεριφοράς και εξυπηρέτησης. Τελικά υπάρχουν φορές που “το ψάρι δεν βρωμάει από το κεφάλι”.
Η απάντηση της Νομαρχίας Λάρισας
Η Νομαρχία Λάρισας, με αφορμή καταγγελία πολίτη που δημοσιεύτηκε στο γραπτό και ηλεκτρονικό τύπο σύμφωνα με την οποία δεν εξυπηρετήθηκε στην έκδοση βιβλιαρίου από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας τονίζει τα ακόλουθα:
- Εκφράζει τη λύπη της και καταθέτει τη δημόσια συγγνώμη για το περιστατικό. Θεωρεί ότι ήταν ένα ατυχές περιστατικό και δεν αντιπροσωπεύει το κατά γενική ομολογία πολύ καλό επίπεδο εξυπηρέτησης του πολίτη από τις νομαρχιακές υπηρεσίες.
- Του θέματος, επιλήφθηκε ο αρμόδιος αντινομάρχης Δημόσιας Υγείας ο οποίος κάλεσε τον Διευθυντή για εξηγήσεις και έγιναν σε πρώτη φάση αυστηρές συστάσεις.
- Με εντολή του νομάρχη Λάρισας κ. Λουκά Κατσαρού πραγματοποιείται αύριο Τρίτη το πρωί στις 10:00, σύσκεψη Διευθυντών όλων των Υπηρεσιών της Νομαρχίας με μοναδικό αντικείμενο την περαιτέρω βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη από τις Υπηρεσίες της Νομαρχίας.
Η Νομαρχία Λάρισας επισημαίνει και πάλι τη μεγάλη σημασία που αποδίδει σε θέματα εξυπηρέτησης των πολιτών, τομέας για τον οποίο καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες βελτίωσης.