Είναι γνωστό ότι τον τελευταίο καιρό δεν επικρατεί και το καλύτερο κλίμα στα ελληνικά media, με ελάχιστες ίσως εξαιρέσεις. Με όποιο γνωστό μου κι αν έχω μιλήσει σε κανάλια, εφημερίδες και περιοδικά δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει, αφού οι περισσότεροι δουλεύουν με το άγχος αν την επόμενη μέρα θα ανακοινωθούν απολύσεις και περικοπές θέσεων εργασίας.
Την ίδια στιγμή όμως υπάρχει μία κατηγορία εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που δεν υπάρχει περίπτωση να χάσει τη δουλειά του. Ποιοι είναι αυτοί; Τα παιδιά που κάνουν “πρακτική”, δηλαδή εργάζονται κανονικά, χωρίς όμως να αμοίβονται.
Πρόκειται για τα παιδιά που
- στα περιοδικά γράφουν το πρόγραμμα της TV και του κινηματογράφου, τα εφημερεύονται φαρμακεία και νοσοκομεία κλπ και καλύπτουν και καμία άλλη “τρύπα” όταν χρειαστεί στην υπόλοιπη ύλη
- στο ραδιόφωνο σηκώνουν τηλέφωνα, δέχονται καταγγελίες και κάνουν απομαγνητοφωνήσεις
- στην τηλεόραση δέχονται καταγγελίες, τρέχουν όμως και σε πολλά εξωτερικά ρεπορτάζ, γυρνώντας πολλές φορές ουκ ολίγες περιοχές της Αθήνας και των γύρω πόλεων σε μια μέρα
- στα portals ασχολούνται με θέματα που υπάρχει έλλειψη εκείνη τη στιγμή. Για παράδειγμα δεν υπάρχει άτομο να γράφει θέματα για γυναίκα, υγεία ή για πολιτισμό, γράψε για αυτά.
Η πρακτική μπορεί να διαρκέσει 1, 2 ή και περισσότερα χρόνια, εξαρτάται απ΄την υπομονή του κάθε νέου δημοσιογράφου και απ΄το πόσο μπορούν να τον/την στηρίξουν οι γονείς του ή αν υπάρχουν άλλες πηγές εισοδήματος. Μέσα σε αυτό το διάστημα κάποια μέσα καλύπτουν τουλάχιστον τα έξοδα κίνησης, κάποια άλλα δεν δίνουν χρήματα ούτε για αυτά. Φυσικά και δεν γίνεται λόγος για εταιρικό κινητό, τα τηλεφωνήματα που κάνουν όταν βρίσκονται έξω για γυρίσματα τα πληρώνουν απ΄την τσέπη τους.
Τα μόνα χρήματα που μπορεί να πάρουν (300-500 ευρώ) είναι κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα και αυτά με υφάκι ότι πρέπει να πουν κι “ευχαριστώ” που τους τα δίνουν.
Ποιος να το περίμενε, μέσα που μεγαλουργούσαν τα προηγούμενα χρόνια και πήγαιναν καλά από κέρδη, κάνοντας χρυσά συμβόλαια με τους γνωστούς αστέρες του χώρου, ξαφνικά κάνουν την μία απόλυση πίσω απ΄την άλλη, επικαλούμενα την οικονομική κρίση, την μείωση των διαφημίσεων και των κερδών.