Στη σχολή μου, στο μάθημα σχετικά με την Ασφάλεια Δεδομένων, έχουμε συζητήσει αρκετές φορές τελευταία για τα παραπλανητικά emails που στέλνονται από επιτήδειους σε χρήστες e-banking διάφορων τραπεζών.
Σήμερα λοιπόν συζητούσαμε για ένα νέο παραπλανητικό email που στάλθηκε προς τους πελάτες της Εθνικής Τράπεζας από επιτήδειους, το οποίο έλαβε ο καθηγητής μας και μερικοί σπουδαστές. Πριν από λίγο άνοιξα το mail μου και με περίμενε και εμένα το ίδιο email. Το συγκεκριμένο μήνυμα είναι πολύ καλογραμμένο, καμία σχέση με τις ανορθογραφίες και τα συντακτικά λάθη του μηνύματος που εστάλη πχ πριν από λίγο καιρό στους πελάτες της Alpha Bank.
Βέβαια υπάρχουν μερικά σημεία που μπορείς με την πρώτη ματιά να καταλάβεις ότι πρόκεται περί απάτης, όπως το γεγονός ότι η διεύθυνση αποστολέα κάνει μπαμ ότι είναι από επιτήδειο. Επίσης γράφει κάτι περί “εισαγωγής στην περιοχή ΤΑΝ”. ΤΑΝ είναι ζευγάρια κωδικών που χρησιμοποιούμε 1 φορά μόνο σε κάθε μας συναλλαγή. Επίσης έχει 2 urls στο email τα οποία φαινεται μεν να οδηγούν σε ιστοσελίδα του δικτυακού τόπου της Εθνικής Τράπεζας, κοιτάζοντας βέβαια το link είδα ότι στην πραγματικότητα οδηγεί σε άλλο δικτυακό τόπο, εκεί όπου πιθανόν θα υποκλέψουν τα στοιχεία όποιων κάνουν το λάθος και κλικάρουν εκεί.
Το παραπλανητικό μήνυμα:
Αγαπητέ on- line πελάτη της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Στα πλαίσια μέτρων ασφαλείας, εξετάζονται κατά τακτά διαστήματα οι δραστηριότητες στο σύστημα της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. Πρόσφατα παρατηρήσαμε το εξής ζήτημα σχετικά με το λογαριασμό σας. Μετά από πρόσφατο έλεγχο του λογαριασμού σας, θα πρέπει να απαιτήσουμε κάποιες πρόσθετες πληροφορίες από εσάς έτσι ώστε να σας παρέχουμε ασφαλείς υπηρεσίες. Μονοσήμαντος Aριθμός σας: CA9908-8989. Για την ασφάλειά σας, περιορίσαμε την πρόσβαση στο λογαριασμό σας έως ότου ολοκληρωθούν τα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας. Σας ζητούμε συγνώμη για οποιαδήποτε πιθανή ενόχληση. Παρακαλείσθε να κάνετε εισαγωγή στο σύστημα της Διαδικτυακής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος μέσω της περιοχής «ΤΑΝ» για να ανακτήσετε την πρόσβαση στο λογαριασμό σας το συντομότερο δυνατό.
Θα πρέπει να πατήσετε τον παρακάτω σύνδεσμο και μέσω της περιοχής «ΤΑΝ» να κάνετε εισαγωγή στο σύστημα, στην ιστοσελίδα της Διαδικτυακής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επαλήθευσης.
https://homebank.nbg.gr/nbgib/Logon.jsp
Σύμφωνα με τη Συμφωνία Χρήστη της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, η πρόσβαση στο λογαριασμό σας θα παραμείνει περιορισμένη έως ότου λυθεί το ζήτημα. Δυστυχώς, εάν η πρόσβαση στο λογαριασμό σας παραμείνει περιορισμένη για μια εκτεταμένη χρονική περίοδο, είναι πιθανό να υπάρξουν επιπλέον περιορισμοί ή ακόμη και κλείσιμο του λογαριασμού. Σας προτρέπουμε να κάνετε εισαγωγή στο λογαριασμό σας στη Διαδικτυακή Τραπεζική της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος το συντομότερο δυνατό ώστε να βοηθήσετε στην αποφυγή των παραπάνω. Για να κάνετε έλεγχο στο λογαριασμό σας και σε κάποιες ή όλες τις πληροφορίες τις οποίες χρησιμοποίησε η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ για να περιορίσει την πρόσβαση στο λογαριασμό σας, παρακαλούμε επισκεφτείτε το Κέντρο Επίλυσης Προβλημάτων. Εάν μετά τον έλεγχο των πληροφοριών σχετικά με το λογαριασμό σας, χρειαστείτε επεξηγήσεις σχετικά με την πρόσβαση στο λογαριασμό σας, παρακαλώ επικοινωνήστε με την ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ μέσω του Κέντρου Βοήθειας στην ιστοσελίδα https://homebank.nbg.gr/nbgib/Logon.jsp και πατώντας «Επικοινωνήστε μαζί μας». Σας ευχαριστούμε για την άμεση προσοχή σας στο θέμα. Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη σας ότι αυτό είναι ένα μέτρο το οποίο αποσκοπεί στη δική σας ασφάλεια και την προστασία του λογαριασμού σας.
Ειλικρινά,
Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
Τμήμα Ελέγχου Λογαριασμών