Πόσο ασφαλή είναι τα μπλε λεωφορεία της ΕΘΕΛ;

Η είδηση: Χθες το πρωί, λεωφορείο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο-Σύνταγμα, ενώ βρισκόταν σε παράδρομο της Αττικής Οδούς στο ύψος της Κάντζας, έπιασε φωτιά. Η οδηγός αντιλήφθηκε έγκαιρα το γεγονός, σταμάτησε το λεωφορείο και αποβιβάστηκαν όλοι οι επιβάτες. Το λεωφορείο καταστράφηκε ολοσχερώς. (δείτε σχετικό βίντεο)

Το ερώτημα: Είναι το 10ο λεωφορείο αυτής της παρτίδας λεωφορείων, τα οποία η ΕΘΕΛ παρέλαβε το 2000 και το 15ο λεωφορείο που καίγεται τα τελευταία χρόνια. Τελικά αποφασίστηκε σε σύσκεψη στο Υπουργείο Μεταφορών να ελεγχθούν τα 206 λεωφορεία αυτής της παρτίδας και θα ζητηθούν και εξηγήσεις από την κατασκευάστρια εταιρεία. Και αναρωτιέμαι τώρα εγώ: Γιατί έπρεπε να καούν 10 λεωφορεία και να περάσουν 7 χρόνια για να αποφασιστεί ο έλεγχος των λεωφορείων; Στα πρώτα 3-4 τέτοια περιστατικά έπρεπε να αποφασιστεί κάτι τέτοιο!

Με αυτά τα λεωφορεία μετακινούνται καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι. Αυτή τη φορά, όπως και τις άλλες, οι οδηγοί αντέδρασαν σωστά, είχαν και τα περιθώρια να σταματήσουν έγκαιρα το όχημα και να αποβιβαστούν οι επιβάτες. Αν το λεωφορείο εκινείτο με μεγάλη ταχύτητα και η φωτιά εκδηλωνόταν με εντονότερους ρυθμούς και δεν προλάβαιναν όλοι οι επιβάτες να βγουν από αυτό και θρηνούσαμε οχήματα τι θα γινόταν; Θα έβγαιναν πάλι οι κύριοι και θα μιλούσαν για δυσβάσταχτη οδύνη;

Δεν κάηκε ένα ή δύο λεωφορεία, αλλά έχουν κάει δέκα και τώρα αποφάσισαν να τα ελέγξουν! Εγώ θα έλεγα να μην ελέγξουν μόνο τα 206 αυτής της παρτίδας, αλλά όλα τα λεωφορεία που έχει παραλάβει η ΕΘΕΛ τα τελευταία χρόνια, αφού μην ξεχάμε ότι έχουν υπάρξει και αρκετά ατυχήματα με λεωφορεία στα οποία διαπιστώθηκε βλάβη στα ηλεκτρονικά τους συστήματα και έχουν ακουστεί διάφορα για δυσλειτουργίες στα συστήματά τους και άλλα ελαττώματα.

Μην ξεχνάμε και αυτό: O πρόεδρος των εργαζομένων της ΕΘΕΛ δήλωσε στον ΣΚΑΪ ότι υπάρχει κίνδυνος να θρηνήσουμε θύματα, αφού από το 2005 δεν έχει γίνει παραγγελία ανταλλακτικών (!), ενώ οι εργαζόμενοι είναι 500 τη στιγμή που χρειάζονται συνολικά 1100! Εγώ δεν είμαι τεχνικός για να ξέρω αν όντως χρειάζονται περισσότεροι τεχνικοί κτλ, αλλά αν όντως οι τεχνικοί δεν επαρκούν ώστε να ελέγχουν τακτικά και σωστά τα λεωφορεία, τότε επιβάλλεται η ΕΘΕΛ να προχωρήσει άμεσα στις απαιτούμενες προσλήψεις.

[photo via]

Το XBLOG χρησιμοποιεί cookies για την ορθή λειτουργία του.