«Πήγαμε να φάμε σε κεντρικό εστιατόριο. Όταν ήρθε ο λογαριασμός, πρόσεξα ότι μου είχαν χρεώσει κουβέρ. Διαμαρτυρήθηκα και μου το αφαίρεσαν από το λογαριασμό». «Στο λογαριασμό μου χρέωσαν ψωμί που δεν είχα παραγγείλει. Όταν διαμαρτυρήθηκα, μου απάντησαν ότι το ψωμί αντικατέστησε το κουβέρ και η χρέωσή του είναι πολιτική της επιχείρησης».
Είναι καταγγελίες που δέχεται όλο και συχνότερα τις τελευταίες μέρες το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών. Για το λόγο αυτό οι καταναλωτές καλό είναι να είναι ενήμεροι για τα παρακάτω:
- Σύμφωνα με την 1/7.5.2007 αγορανομική διάταξη, που ισχύει από τις 24 Μαΐου 2007, τα κέντρα και τα καταστήματα εστίασης, αναψυχής, ψυχαγωγίας και διασκέδασης δεν επιτρέπεται να χρεώνουν στην πελατεία τους το λεγόμενο κουβέρ (σερβίτσια, μαχαιροπήρουνα, πετσέτες, οδοντογλυφίδες κλπ).
- Σύμφωνα με τις αγορανομικές διατάξεις για τα καταστήματα εστίασης, όλα τα προσφερόμενα είδη (ψωμί, ψωμί με βούτυρο, ψωμί με πατέ ελιάς, εμφιαλωμένο νερό, που πολλές φορές το τελευταίο χρονικό διάστημα, από τη στιγμή που καταργήθηκε το κουβέρ, χρεώνονται, αντί του κουβέρ, αναγράφονται, υποχρεωτικά, στους τιμοκαταλόγους, με τις αντίστοιχες τιμές τους. Ο πελάτης μπορεί να τα παραγγείλει, όπως όλα τα υπόλοιπα είδη. Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε ενέργεια του καταστηματάρχη να χρεώσει είδη, όπως ψωμί, ψωμί με βούτυρο, εμφιαλωμένο νερό κλπ, που ο πελάτης δεν έχει παραγγείλει, αποτελεί παράβαση της νομοθεσίας.
[photo by avlxyz]