Domain search, λοιπόν, ή αλλιώς “εύρεση του ιδανικού ονόματος”.
Ίσως το σημαντικότερο κομμάτι της διαδικασίας κατασκευής μίας νέας ιστοσελίδας, που όμως δεν τυγχάνει της προσοχής που θα έπρεπε!
Γιατί είναι τόσο σημαντικό το domain που θα επιλέξω;
Σκέψου πως το domain είναι το χαρακτηριστικό που αλλάζει πιο δύσκολα από οτιδήποτε σε μία ιστοσελίδα.
Αν το “λίφτινγκ” μίας σελίδας είναι 1 φορά δύσκολο και η αλλαγή της βασικής δομής 10 φορές, τότε η αλλαγή του domain είναι 100!
Βλάπτει το branding, βλάπτει την προσπάθεια που έκανες τόσο καιρό για να χτίσεις awareness, κάνει (το λιγότερο) κοιλιά στο SEO, γενικά είναι από τα πολύ δύσκολα και επικίνδυνα tasks.
Μπορεί ένα domain name να βοηθήσει στο SEO;
Φυσικά και μπορεί! Αν δε μπορούσε, δε θα γινόταν η σφαγή του αιώνα για να πάρουν όλοι όσοι ασχολούνται με travel, domains που να περιέχουν μέσα λέξεις όπως “hotels”, “booking”, “tickets”, “greece” κτλ.
Το url είναι από τους βασικούς παράγοντες της αξιολόγησης, οπότε όσο πιο relevant με το περιεχόμενο είναι, τόσο το καλύτερο.
Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη κατά την επιλογή ενός domain name;
- Να περιέχει πάρα πολλούς χαρακτήρες. Τα μεγάλα domain names κατά κανόνα ξεχνιούνται πολύ εύκολα.
- Να μπορεί να γραφτεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Είναι αρκετά συνηθισμένο λάθος όταν η λέξη γράφεται σε greeklish, να έχει πολλούς διαφορετικούς τρόπους αποτύπωσης. Πχ paradeigma.gr και paradigma.gr
- Να μπορεί να διαβαστεί με πολλούς τρόπους. Παράδειγμα το site whorepresents.com, το οποίο θα έπρεπε να διαβάζεται who represents, όμως μπορεί σίγουρα να διαβαστεί και αλλιώς!
- Να μην είναι ελεύθεροι όλοι οι πιθανοί συνδυασμοί. Συνηθισμένο λάθος, ειδικά όταν βγαίνει ένα όνομα ιστοχώρου από συνδυασμό δύο λέξεων. Φαντάσου το facebook.com να μην είχε αγοράσει το face-book.com…
- Να αγοραστεί λάθος κατάληξη. Συνηθισμένο λάθος είναι και η αγορά domains που τελειώνουν σε .biz ή .net ή .info κτλ, τα οποία καλώς ή κακώς, rank-άρουν κάτω από τα local και τα .com domains, ενώ δεν τα κάνει και εύκολα recall ο άλλος στο μυαλό του όταν του λες το όνομα του site σου.
Συμπέρασμα;
Υπομονή! Δεν είναι κακό να κακό να φας 1-2 μέρες παραπάνω μέχρι να βρεις το τέλειο όνομα. Εξάλλου, η έμπνευση έρχεται πάντα τις πιο άκυρες στιγμές!
Το επόμενο βήμα της διαδικασίας είναι η επιλογή της σωστής πλατφόρμας διαχείρισης (CMS).
Θα έρθει στο επόμενο άρθρο, αλλά κάνε λίγο υπομονή, έτσι κι αλλιώς έχεις να βρεις domain πρώτα…!
Πηγή: Gritzalas.gr