Την προηγούμενη εβδομάδα η BMW παρουσίασε το πρωτότυπο X1 στο σαλόνι του Παρισιού. Σύμφωνα με την BMW, το Χ1 θα τοποθετηθεί πρώτο στη γκάμα των SUV οχημάτων της εταιρείας, αντικαθιστώντας το Χ3 που αναμένεται να μεγαλώσει.
Το Χ1 βασίζεται στη σειρά 1 από όπου και θα δανείζεται τους κινητήρες. Για λόγους κόστους και οικονομίας θα διατίθεται και σε αποκλειστικά πισωκίνητη έκδοση με χαμηλότερη τιμή. Η all wheel drive έκδοση θα είναι επίσης διαθέσιμη με κινητήρες για τις δύο εκδόσεις, που λογικά θα ξεκινούν από τα 1.800 κυβικά και θα καταλήγουν στα 3.000 κυβικά.
Εξωτερικά το X1 θυμίζει αρκετά το μεγαλύτερο αδερφάκι του X3, αλλά έχει νέα καμπυλωτά φωτιστικά σώματα και είναι περισσότερο προσανατολισμένο σε off road διαδρομές με τους γιγάντιους θόλους και την προστατευτική ποδιά να μαρτυρούν τις διαθέσεις του.
Στο εσωτερικό το Χ1 αποκτάει τον επιλογέα ταχυτήτων του νέου Χ5, ενώ η θέση του i-drive μετακινείται πλέον στα δεξιά, δίπλα στον συνοδηγό. Σχεδιαστικά, προστίθενται επενδύσεις χρωμίου γύρω από τους αεραγωγούς, ενώ οι γραμμές και η διάταξη των χειριστηρίων θα είναι επίσης νέου τύπου.
Παρά τη στρατηγική οικονομίας που θέλει να ακολουθήσει η BMW στο X1, ο βασικός εξοπλισμός θα διαθέτει αρκετά καλούδια, όπως ABS, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας και αερόσακους οδηγού, συνοδηγού και κουρτίνα.
Το τελικό μοντέλο παραγωγής θα παρουσιαστεί μέχρι τον Οκτώβριο του 2009, οπότε και οι πωλήσεις αναμένονται να ξεκινήσουν μέσα στο 2010, με τιμές που θα ξεκινούν λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ.