Συνολική αύξηση 9,9% στη μονή ταρίφα των ταξί αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών, που θα δοθεί σε τρεις περιόδους ανά εξάμηνο, τον Μάιο 2009, τον Νοέμβριο 2009 και τον Μάιο 2010, με παράλληλη αξιολόγηση.
Η μονή ταρίφα από 0,36 ευρώ που είναι σήμερα θα αυξηθεί σε 0,48 ευρώ το πρώτο εξάμηνο, 0,60 ευρώ το δεύτερο και 0,72 ευρώ το τρίτο, εφόσον τηρηθούν τα συμφωνηθέντα.
Η διπλή ταρίφα από 0,68 ευρώ ανά χιλιόμετρο που είναι σήμερα θα αυξηθεί στα 0,84 ευρώ το πρώτο εξάμηνο, σε 1,05 ευρώ το δεύτερο και σε 1,20 ευρώ το τρίτο, δηλαδή 2,7% αύξηση κάθε φορά.
Η αύξηση θα παρέχεται κλιμακωτά, έτσι ώστε σύμφωνα με το υπουργείο, στον ενδιάμεσο χρόνο να γίνεται αξιολόγηση των ταξί από το επιβατικό κοινό, με κατάθεση σχολίων και παραπόνων στον τηλεφωνικό αριθμό 1019, αλλά και από το ίδιο υπουργείο. Θα αξιολογούνται η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, η οποία συνδέεται με την καθαριότητα των οχημάτων, την συμπεριφορά των οδηγών και γενικά την τήρηση της νομοθεσίας.
Αυξάνεται και το κόστος του τηλεφωνικού ραντεβού των ταξί και από 2,80 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέβει στα 3 με 5 ευρώ, προκειμένου, σύμφωνα με το υπουργείο, να υπάρξει ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων ραδιοταξί.
Καλά, και ποιος μου λέει εμένα ότι δε θα συμφωνήσουν όλες οι επιχειρήσεις να κρατήσουν την τιμή του ραντεβού στα 5 ευρώ; Αυτό θα γίνει και μετά άντε να τους πείσουν να κατεβάσουν τιμές…
Επίσης, πιλοτικά μέχρι τις 15 Ιουλίου 2009, τα ταξί θα μπορούν να κινούνται σε ορισμένες λεωφορειολωρίδες, εκτός δακτυλίου. Το μέτρο αυτό αφορά σε έμφορτα ταξί (με επιβάτη, αλλά χωρίς δικαίωμα να αποβιβάζουν ή να επιβιβάζουν επιβάτες), ώρες εκτός αιχμής (10-13:00 το πρωί, από 18:00-21:00 το βράδυ) και μόνο εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή).
Και με αυτό δεν νομίζω ότι θα αλλάξει κάτι, αφού είτε επιτρέπεται είτε όχι, πολλά ταξί μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες και κινούνται σε αυτές για αρκετή ώρα.
Τα ταξί θα εφοδιαστούν και με σύστημα GPS, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από την πολιτεία και μέσω αυτού η Ομοσπονδία Ταξί Ελλάδος στην Αττική σε πρώτη φάση θα ελέγχει την κίνησή τους, αλλά και την ασφάλειά τους. Η συσκευή GPS θα ενεργοποιείται με ειδική κάρτα που θα φέρει τα στοιχεία του οδηγού και του ιδιοκτήτη του οχήματος, θα εκδίδει αποδείξεις και θα υποδεικνύει τη συντομότερη διαδρομή γα τον πελάτη.
Τέλος, θα διοργανωθούν σεμινάρια στον κλάδο, για νέους και παλαιότερους οδηγούς ταξί, προκειμένου να εκπαιδεύονται για θέματα ασφάλειας – αντιμετώπισης εγκληματικότητας, εμφάνισης και συμπεριφοράς προς τον πελάτη, σωστής συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινήτου και καλής γνώσης και εφαρμογής της νομοθεσίας.