Taxibeat: Η ελληνική start-up που η Daimler θέλει να εξαγοράσει με €43 εκατομμύρια

Το Taxibeat είναι μια ελληνική εφαρμογή για smartphones που σε βοηθάει να καλέσεις ταξί όπου και αν είσαι και μπορείς να πληρώσεις με χρεωστική/πιστωτική κάρτα ή PayPal. Όποιος την χρησιμοποιεί έχει κάποια σημαντικά προνόμια: μπορεί να θέσει την διεύθυνση που θέλει να πάει και ο οδηγός μέσω του Google/Apple Maps θα πάει μέσω της καλύτερης διαδρομής, γνωρίζεις πότε ακριβώς θα έρθει, έχεις όλα τα στοιχεία του ταξιτζή, δεν χρειάζεται να κουβαλάς λεφτά και όλοι οι οδηγοί έχουν περάσει από έγκριση – αυτό σημαίνει ότι είναι εξαιρετικοί στην δουλειά τους και τα αμάξια ολοκαίνουργια.

Όμως είναι κάτι παραπάνω από μια απλή εφαρμογή. Το Taxibeat είναι η απόδειξη ότι όποιος θέλει μπορεί να δημιουργήσει κάτι μεγάλο, ακόμα και αν βρίσκεται στην Ελλάδα. Η startup θεωρείται πλέον η πιο πετυχημένη στην Ελλάδα, έλαβε χρηματοδότηση εκατομμυρίων ευρώ, έχει επεκταθεί σε παγκόσμιες αγορές, τώρα βάζει διαφημίσεις και υπάρχουν φήμες ότι ο γερμανικός κολοσσός Daimler (που κατέχει την Mercedes-Benz) θέλει να προσφέρει εκατομμύρια για την απόκτησή του!

Η αρχή

Taxibeat founder Nikos Drandakis
Ο ιδρυτής, Νίκος Δρανδάκης.

Όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2010, όταν ο Νίκος Δρανδάκης, σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα τεχνολογίας και νέων μέσων, αποφάσισε να δημιουργήσει την απάντηση στο ubercab (πλέον Uber), μιας παρόμοιας εφαρμογής για κάλεσμα ταξί που ξεκίνησε στην Αμερική. Μαζί με τους Κωστή Σακκά και Νίκο Δαμηλάκη κατάφεραν να δημιουργήσουν μια πρώτη έκδοση της εφαρμογής και την λάνσαραν τον Μάρτιο του 2011. Ευτυχώς για αυτούς, η εφαρμογή κατάφερε να γίνει γρήγορα γνωστή και να κερδίσει χρήστες και συνεργαζόμενους οδηγούς.

Η Taxibeat Limited έλαβε αρχικά χρηματοδοτήθηκε 40,000€ από το Openfund, και εφτά μήνες μετά ολοκλήρωσε ένα Angel Round 250,000€. Τον Δεκέμβριο του 2013 εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση ύψους 2,9 εκατομμυρίων ευρώ από το επενδυτικό κεφάλαιο Hummingbird Ventures, με έδρα στο Λονδίνο. Εντωμεταξύ η εφαρμογή γινόταν όλο και πιο γνωστή, και το 2014 ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 29,3 εκατ. ευρώ ετησίως. Εκείνη τη περίοδο ο ρυθμός ανάπτυξης της υπηρεσίας άγγιζε σε μηνιαία βάση το 18%. Μέχρι σήμερα έχει λάβει συνολικά 7,5 εκατ. ευρώ από χρηματοδοτήσεις και πλέον έχει περάσει σε κερδοφόρα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Taxibeat, Νίκο Δρανδάκη, σήμερα η εταιρία έχει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης που αγγίζει το 180%, καταγράφοντας πολλαπλάσιο αριθμό διαδρομών χρόνο με το χρόνο. Αυτή τη στιγμή διαθέτει περίπου 800,000 εγγεγραμμένους χρήστες και 100 άτομα προσωπικό.

Ακόμη, για να επεκταθεί σε νέες αγορές, η εταιρία έχει λανσάρει από τον Νοέμβριο του 2014 την υπηρεσία Boxi η οποία είναι κάτι σαν άμεσο courier. Με ταξί ή μηχανάκια, προσωπικό της εταιρίας μεταφέρει αντικείμενα εντός της Αθήνας.

Το παγκόσμιο λανσάρισμα

Taxibeat app

Όπως και το Uber που ξεκίνησε από την Αμερική και αργότερα κυκλοφόρησε σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο, έτσι προσπάθησε και το Taxibeat να ανοιχτεί παγκοσμίως. Εκτός από την Αθήνα βρέθηκε σε Όσλο, Παρίσι, Βουκουρέστι, Σάο Πάολο, Ρίο ντε Ζανέιρο, Μιλάνο, Μπουένο Άιρες και στην πόλη του Μεξικού.

Δυστυχώς για τον Νίκο και την παρέα του, το πείραμα απέτυχε. Η εφαρμογή δεν είχε απήχηση στις παραπάνω αγορές και σύντομα αποσύρθηκε. Το πρόβλημα ήταν ότι ο ανταγωνισμός ήταν σκληρός, και οι ντόπιοι δεν ήθελαν να αλλάξουν υπηρεσία. Για αυτό τον λόγο δεν λανσαρίστηκε ποτέ στην Κωνσταντινούπολη.

Παρόλα αυτά, το Taxibeat το βρίσκουμε και στο εξωτερικό. Στη Λίμα του Περού η ελληνική εφαρμογή είναι η κορυφαία της αγοράς και για αυτό επεκτάθηκε επίσης στις πόλεις Cusco και Arequipa.

Η πιθανή εξαγορά

Daimler AG

Σήμερα, έξι χρόνια μετά το λανσάρισμα, η εφαρμογή θεωρείται η κορυφαία πρόταση για όσους μένουν στην Αττική ή… στο Περού και η Daimler θέλει να την αποκτήσει.

Σύμφωνα με τις τελευταίες φήμες, η Daimler βρίσκεται σε συζητήσεις με την Taxibeat Limited από το προηγούμενο φθινόπωρο. Ο γερμανικός κολοσσός προσφέρει 43 εκατομμύρια ευρώ για την εξαγορά της έτσι ώστε να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο και να έχει μερίδιο σε περισσότερες αγορές.

Η Daimler μέσα στο 2014 εξαγόρασε την MyTaxi, μια παρόμοια υπηρεσία για ταξί και αποστολή αντικειμένων, αργότερα απέκτησε την Hailo και μετά την Moovel που προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες μετακινήσεων. Συνολικά έχει 100,000 οδηγούς ταξί σε 50 πόλεις, σε 9 χώρες.

Επίσημα καμία εταιρία δεν έχει σχολιάσει τις φήμες, όμως η ελληνική start-up έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο.

Το XBLOG χρησιμοποιεί cookies για την ορθή λειτουργία του.