Με την μόδα της εικονικής πραγματικότητας να διαδίδεται, οι εταιρίες ψάχνουν τρόπους να κάνουν αυτή την τεχνολογία -πιο- προσιτή. Τώρα η ARM παρουσίασε τη νέα μονάδα γραφικών Mali-G51 αποκλειστικά για VR.
Η ARM Mali-G51 είναι το μικρότερο αδερφάκι της G71, και είναι η δεύτερη μονάδα γραφικών που χρησιμοποιεί τη νέα αρχιτεκτονική Bifrost που βασίζεται στη Vulkan (η διάδοχος των OpenGL/DirectX που βασίζεται στο Mantle της AMD).
Η Mali-G51 δεν είναι απλά μια Mali-G71 με λιγότερους πυρήνες, αλλά είναι και η πρώτη που χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική dual shader. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορεί να επεξεργάζεται τα διπλά pixels καταναλώνοντας λιγότερους πόρους (λιγότερη ενέργεια και χώρο στο chip) σε σχέση με τα παραδοσιακά shaders. Με πιο απλά λόγια, η Mali-G51 είναι 60% λιγότερο ενεργοβόρα σε σχέση με την Mali-T830 ενώ κάνει την ίδια δουλειά, και επίσης χρειάζεται λιγότερα τρανζίστορ, επομένως τα chipsets θα είναι μικρότερα και φθηνότερα.
Η ARM ισχυρίζεται ότι είναι η μικρότερη Vulkan GPU και θα είναι διαθέσιμη για τα κράνη εικονικής πραγματικότητας μέσα στο 2018.
Η ARM επίσης παρουσίασε έναν νέο επεξεργαστή βίντεο, τον Mali-V61. Υποστηρίζει τόσο εγγραφή όσο και μετάδοση (streaming) βίντεο, επομένως θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε drones ή smart TV. Υποστηρίζει HEVC h.265 με HDR/10-bit και μπορεί να τραβήξει βίντεο ανάλυσης 4K στα 120fps.