Μετά από καταγγελίες καταναλωτών και ελέγχους που έκανε αυτεπάγγελτα η ΕΕΤΤ, επιβλήθηκε πρόστιμο στην εταιρία Bob Mobile Hellas AE ύψους 756.236 ευρώ, για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή συνδρομητικών Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης μέσω SMS αυξημένης χρέωσης.
Συγκεκριμένα, η παράβαση που διαπιστώθηκε ήταν ότι γινόταν εγγραφή των καταναλωτών σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλού κόστους χωρίς αυτοί να το γνωρίζουν, όπως αναφέρει η ΕΕΤΤ στην ανακοίνωσή της.
Η προσέλκυση των πελατών γινόταν μέσα από banners που βρίσκονταν σε διάφορα site. Πώς; Τα banner αυτά προέτρεπαν τους καταναλωτές να καταχωρήσουν τον αριθμό του κινητού τους για να «εντοπίσουν τους φίλους τους» ή για να λάβουν απάντηση σε συγκεκριμένη ερώτηση ή κάποια εφαρμογή.
Η ΕΕΤΤ διαπίστωσε επίσης ότι οι πληροφορίες σχετικά με τη συνδρομητική υπηρεσια δεν ήταν εμφανείς σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας, αλλά ο καταναλωτής έπρεπε να μετακινήσει το παράθυρο προς τα κάτω.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΕΤΤ, οι συγκεκριμένες εμπορικές πρακτικές είναι αθέμιτες και παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, ο οποίος ορίζει ρητά ότι κάθε αίτημα του καταναλωτή για να εγγραφεί σε συνδρομητική υπηρεσία δεν πρέπει να συγχέεται με το αίτημά του για την απόκτηση περιεχομένου ή υπηρεσίας που δεν αποτελούν μέρος της υπηρεσίας, όπως πχ απαντήσεις σε ένα παιχνίδι γνώσεων.
Το ύψος του προστίμου καθορίστηκε με βάση τη βαρύτητα της παράβασης, λαμβάνοντας υπόψη τον αυξημένο κίνδυνο παραπλάνησης και πρόκλησης ζημίας σε καταναλωτές, τον αριθμό των θιγομένων συνδρομητών, καθώς και τον τζίρο της εταιρίας από την παροχή των υπηρεσιών αυτών.