Επιτέλους το κοινωνικό δίκτυο αποκτά αναζήτηση, όχι μόνο ανάμεσα στα άτομα, τις ομάδες και τις σελίδες που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, αλλά στο περιεχόμενο. Και πιο συγκεκριμένα στο περιεχόμενο που έχουν μοιραστεί μαζί μας οι επαφές μας, ή περισσότερο συγκεκριμένα στοιχεία από αυτές. To όνομά της; Graph Search.
Ο Mark Zuckerberg που πραγματοποίησε την παρουσίαση ήταν σαφής σε αυτό: η αναζήτηση αυτή δεν είναι η ίδια που κάνουμε στο διαδίκτυο. Είναι αναζήτηση που βασίζεται σε φίλτρα, τα οποία «ξεκαθαρίζουν» τις σχέσεις μεταξύ των χρηστών και του περιεχομένου, τα ενδιαφέροντα, ή τις τοποθεσίες.
Η αναζήτηση του Facebook βασίζεται στις περίπου 1 τρισεκατομμύρια συνδέσεις που έχουν τα μέλη του μεταξύ τους. Σε κάθε αναζήτηση που θα πραγματοποιήσουμε με το Graph Search και θα αφορά μία προτίμηση ή μία τοποθεσία, το Facebook θα προτείνει στην κορυφή αποτελέσματα από τα άτομα με τα οποία αλληλεπιδρούμε περισσότερο. Αμέσως μετά, η διάταξη των αποτελεσμάτων θα ορίζεται από το σχετικό περιεχόμενο ή τις δραστηριότητες αμοιβαίων φίλων, ή είναι περισσότερο δημοφιλής. Το Facebook θέλει τα αποτελέσματα σε μία αναζήτησή μας να είναι τα πλέον σχετικά και τα πιο δημοφιλή.
Έτσι, η αναζήτηση «Φίλοι που τους αρέσει το Fringe και το Arrow» θα μας δείξει όλους τους φίλους που θα έχουν δηλώσει πως τους αρέσουν αυτές οι δύο σειρές, ενώ αν υπάρχουν και αμοιβαίοι φίλοι που έχουν δηλώσει την ίδια προτίμηση, θα εμφανιστούν κι αυτοί στα αποτελέσματα.
Η αναζήτηση βρίσκεται ακόμα σε beta και θα είναι διαθέσιμη μόνο για μερικούς Αγγλόφωνους χρήστες στις ΗΠΑ. Ακόμα και σε αυτούς, η δυνατότητα είναι ακόμα πολύ περιορισμένη και θα βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.
Στην αναζήτηση αυτή θα μπορούμε να ψάχνουμε για οτιδήποτε μας ενδιάφερει: φωτογραφίες, τοποθεσίες, μουσική και ενδιαφέροντα, αλλά σημειώστε πως θα είναι διαθέσιμο σε εμάς μόνο το περιεχόμενο που ούτως ή άλλως βλέπαμε. Δεν πρόκειται δηλαδή να μπορούμε να βλέπουμε στην αναζήτηση, φωτογραφίες που οι φίλοι μας δεν έχουν μοιραστεί μαζί μας.
Το Facebook, προκειμένου να διαφυλάξει την ιδιωτικότητα των χρηστών σε αυτή τη νέα αναζήτηση με το Graph Search, ενισχύει επίσης και το Activity Log, το παράθυρο των δραστηριοτήτων μας. Μέσα από αυτό, θα μπορούμε να διαχειριζόμαστε τις δημοσιεύσεις και τα δικαιώματα που έχουμε δώσει σε αυτές ώστε να «ελέγχουμε» τι θα εμφανίζεται και στις αναζητήσεις.
Η παλιά αναζήτηση που αφορά προφίλ και ομάδες ή σελίδες παραμένει, ενώ οι αυτόματες προτάσεις στο πεδίο της αναζήτησης παρουσιάζονται πολύ πιο γρήγορα, απ’ ότι είδαμε στο event.
Κι αν αυτό που ρωτάμε δεν το βρίσκουμε μέσα στο κοινωνικό μας δίκτυο, το Facebook σε συνεργασία με την μηχανή αναζήτησης Bing από τη Microsoft, θα μπορεί να πραγματοποιεί ενσωματωμένη αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Ο Zuckerberg τόνισε αρκετές φορές πως το project Graph Search είναι ακόμα σε δοκιμαστική λειτουργία και πως αρχικά, θα αφορά ενδιαφέροντα, φωτογραφίες και τοποθεσίες. Όταν το Graph θα αναπτυχθεί περισσότερο, θα εφαρμοστεί μέσω των εφαρμογών για τα λειτουργικά των κινητών μας συσκευών, αλλά θα είναι και διαθέσιμο σε όλες τις γλώσσες.
Έχουμε λοιπόν να δούμε αρκετά ακόμα από αυτή τη νέα αναζήτηση στο Facebook, τον επόμενο καιρό. Η διάχυτη αίσθηση είναι πάντως πως, μετά από ένα χρόνο, το Facebook επιτέλους προχώρησε σε κάτι που θα διαφοροποιήσει την εμπειρία των χρηστών και όχι των επενδυτών του. Κι αυτό, μόνο καλό νέο μπορεί να είναι.
[via]