Γράφει η fashion blogger Έλενα Πάκου
Συχνά το ξεχνάμε, αλλά πίσω από το επιφανειακό, lifestyle πρόσωπο της μόδας, υπάρχει μια ολόκληρη βιομηχανία που ελέγχει τις εξελίξεις και ρυθμίζει τις ισορροπίες. Μια βιομηχανία που μπορεί να αποφέρει τεράστια κέρδη, κυρίως επειδή έχει την ικανότητα να εισβάλλει στις ζωές των καταναλωτών και να καλύπτει την ανάγκη τους για αυτοπεποίθηση και «προστασία», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στην ομιλία του στο πρώτο Fashion Business Forum ο Colin McDowell των Sunday Times.
Το Fashion Business Forum, που διοργανώθηκε από την Boussias Conferences την Δευτέρα 17/1 στο ξενοδοχείο “Μεγάλη Βρεταννία”, ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να συζητηθούν τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη βιομηχανία της μόδας από την πλευρά των επιχειρηματιών, να μελετηθούν οι προκλήσεις της αγοράς, αλλά και να εξεταστούν νέα μοντέλα που έχουν μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό.
Οι εγχώριοι και μη ομιλητές μετέφεραν τις δικές τους απόψεις και εμπειρίες, ενώ οι συζητήσεις που ακολούθησαν ήταν άκρως ενδιαφέρουσες, αφού άγγιξαν τα πρακτικά προβλήματα και τις νέες εξελίξεις και δεν περιορίστηκαν στη θεωρία.
Ο Γιάννης Τσεκλένης ήταν ομολογουμένως ένας από τους πιο ευχάριστους ομιλητές. Προσέγγισε τη σημερινή κατάσταση της ελληνικής βιομηχανίας της μόδας μέσα από μια ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα αναδρομή στο παρελθόν και μοιράστηκε με το κοινό προσωπικές εμπειρίες και σημαντικές πληροφορίες.
Στα ίδια πλαίσια κινήθηκε και ο θρυλικός Colin McDowell, Senior Fashion Writer στους Sunday Times, ο οποίος άλλωστε γνωρίζει την βιομηχανία καλύτερα από τον καθένα.
Πολύ διαφωτιστικές ήταν και οι περισσότερο τεχνοκρατικές ομιλίες όμως.
Ο William Plane αναφέρθηκε στη διαχείριση των luxury brands, ο Pascal Bollon ανέλυσε τις καταναλωτικές τάσεις που κινούν την αγορά της μόδας και ο Tim Jones έθιξε το ζήτημα των online boutiques. Για την online παρουσία των brands μίλησε και ο Leon Bailey Green, η παρουσίαση του οποίου απέσπασε τις καλύτερες κριτικές.
Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε και τις ομιλίες των νεότερων, Παναγιώτη Γκεζερλή και Αλέξη Μπάλλα.
Εκπροσωπώντας το Buldoza.gr, ο Παναγιώτης Γκεζερλής αναφέρθηκε στο online shopping ρούχων στην Ελλάδα και μοιράστηκε την εμπειρία του από την προσπάθειά του να πείσει τους Έλληνες retailers να προχωρήσουν στη διάθεση των προϊόντων τους στα online κανάλια διανομής.
Ο Αλέξης Μπάλλας, από την άλλη, μίλησε για τη B2B υπηρεσία που προσφέρει το Fashinating, η οποία λειτουργεί σαν έρευνα αγοράς και μπορεί να «προβλέψει» την ανταπόκριση που θα έχουν συγκεκριμένοι κωδικοί ρούχων ή αξεσουάρ.
Τέλος, οι απόψεις των συμμετεχόντων στα panels αν και πιο μετριοπαθείς πυροδότησαν περαιτέρω συζητήσεις, ενώ τo γενικό συμπέρασμα που προέκυψε ήταν ότι η οικονομική κρίση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν μια ευκαιρία για εξέλιξη και αλλαγή.
Σε γενικές γραμμές, όσοι παρακολούθησαν τη διοργάνωση, είχαν μόνο τα καλύτερα να πουν. Το Fashion Business Forum ήταν άλλωστε κάτι που έλειπε από τον ελληνικό χώρο και η διοργάνωσή του ήταν μια εξαιρετική πρωτοβουλία. Περιμένουμε με ανυπομονησία το επόμενο!
Για το livetweeting που έκαναν όσοι βρέθηκαν στο συνέδριο κατά τη διάρκεια αυτού, μπορείτε να δείτε το hashtag #fbf_athens στο Twitter.