Σαν “κεραυνός εν αιθρία” έπεσε στην Hellas Online η αναγγελία του “ξαφνικού θανάτου” των τμημάτων Customer Operations, Retail Sales και Retention (ουσιαστικά ολόκληρου του τηλεφωνικού κέντρου) της εταιρίας, και μάλιστα με διαδικασίες “εξπρές”.
48 ώρες προθεσμία
Ειδικότερα, προχθές οι εργαζόμενοι στα παραπάνω τμήματα έλαβαν μία επιστολή από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας με την οποία ενημερώνονταν ότι τα τμήματα αυτά μεταφέρονται στην ανεξάρτητη εταιρία “360 connect ΑΕ” (αγνώστων λοιπών στοιχείων) η οποία θα παρέχει τις εν λόγω υπηρεσίες στη HOL με τη μορφή του outsourcing, ενώ η επιστολή τους έδινε 48 ώρες προθεσμία για να υπογράψουν την αποδοχή της μετακίνησής τους στην εν λόγω εταιρία, καθώς “όσοι επιλέξουν να μην αποδεχτούν την προσφορά αυτή, θα παραμείνουν στην HOL, χωρίς όμως αντικείμενο εργασίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται”.
Τι προβλέπεται, πόσοι δέχτηκαν
Η πρόταση της εταιρίας προβλέπει στη νέα εταιρία νέες συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου με εξασφάλιση των σημερινών αποδοχών των εργαζομένων για τουλάχιστον τρεις μήνες, ενώ σαν αναγνώριση για την προσφοράς τους στην HOL, αλλά και σαν επιπλέον κίνητρο για την μετακίνησή τους, θα καταβληθεί σε κάθε εργαζόμενο που θα μετακινηθεί χρηματικό ποσό ίσο με τα δικαιώματα που θα είχε θεμελιώσει σε περίπτωση μη οικειοθελούς αποχώρησης του.
Όπως αναφέρει η εταιρία, 36 ώρες μετά από την παραπάνω ανακοίνωση στους εργαζόμενους (την οποία η ίδια η εταιρία χαρακτηρίζει ως “προσφορά”) 452 από τους 461 εργαζόμενους έχουν ήδη αποδεχτεί την παραπάνω πρόταση “και οι υπόλοιποι αναμένεται να το πράξουν εντός της αυριανής μέρας”, ενώ “κανένας εργαζόμενος δεν έχει απολυθεί” και “κανένα interruption στην λειτουργία της εταιρίας δεν έχει παρατηρηθεί και οι πελάτες εξυπηρετούνται με τα ίδια υψηλά standards όπως και στο παρελθόν”.
Τα ερωτηματικά
Η παραπάνω κίνηση της εταιρίας δημιουργεί, ωστόσο, ορισμένα εύλογα ερωτηματικά.
Το timing της συγκεκριμένης πρότασης, αλλά και τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια που τέθηκαν στους εργαζόμενους προκειμένου να απαντήσουν θετικά ή αρνητικά στη συγκεκριμένη πρόταση, δημιουργούν εύλογες απορίες. Αρκετοί εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι η εταιρία επέλεξε να προβεί στην κίνηση αυτή ακριβώς πριν τις γιορτές και όχι μετά την εορταστική περίοδο προκειμένου να ασκηθεί εκ των πραγμάτων μεγαλύτερη πίεση στους συγκεκριμένους εργαζόμενους, αφού κανείς δε θα ήθελε να μείνει άνεργος μέσα στις γιορτές.
Ένα ερωτηματικό αποτελεί και η ταυτότητα της νεοσύστατης (σύμφωνα με την επιστολή του διευθύνοντα συμβούλου) 360 connect Α.Ε. η οποία, σύμφωνα με την εταιρία, επιλέχθηκε “μετά από αυστηρή αξιολόγηση”, ωστόσο δεν υπάρχουν πουθενά περισσότερα στοιχεία για την εν λόγω εταιρία (ούτε η HOL παραθέτει κάποια), για το ιδιοκτησιακό της καθεστώς, το μετοχικό της κεφάλαιο κλπ.
Κανένα στοιχείο δε δίνει η εταιρία ούτε και για το ύψος της βελτίωσης της κοστολογικής της βάσης, που επικαλείται ως αιτία για την παραπάνω κίνηση.
Επίσης, πολλοί εργαζόμενοι αναφέρουν ότι η νέα σύμβαση που κλήθηκαν να υπογράψουν είναι εξαιρετικά ασαφής τόσο ως προς τις πραγματικές ώρες εργασίας που είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώνουν καθημερινά, όσο και ως προς τις τελικές αποδοχές, αφού δε γίνεται λόγος για επιδόματα τέκνων, πτυχίου κλπ.
Τέλος, ελαφρώς οξύμωρη εικόνα σε σχέση με τα παραπάνω δίνει και η αρχή της επιστολής του επικεφαλής της εταιρίας προς τους συγκεκριμένους εργαζόμενους, στην οποία αναφέρει ότι “η HOL κλείνει ακόμα έναν, τον πέμπτο, χρόνο συνεχούς προόδου και ανάπτυξης, σε όλα τα μέτωπα. Αποτελεί πλέον, με βάση τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου του 2013, τον μεγαλύτερο, σε συνολικά έσοδα, εναλλακτικό πάροχο, έχοντας παράλληλα και την πιο υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωση. Τα λειτουργικά κέρδη ξεπερνούν το 31% των εσόδων, ο δανεισμός είναι στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων πέντε ετών και είναι ο πρώτος εναλλακτικός πάροχος στην αγορά που παρουσίασε κέρδη προ φόρων”.
[πηγή]