Η Nissan παρουσιάζει το «Leaf», το πρώτο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής που σχεδιάστηκε με γνώμονα την καθημερινή χρήση. To «Leaf» εγκαινιάζει μια νέα εποχή, τόσο για τη Nissan, όσο και για την αυτοκίνηση συνολικά. Στα νέα κτήρια της Nissan στη Γιοκοχάμα έγινε η παρουσίαση του Nissan Leaf, του πρώτου προσιτού αυτοκινήτου με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Σχεδιασμένο γύρω από τις τεχνολογικά προηγμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου της Nissan, το Leaf είναι ένα αυτοκίνητο που φιλοξενεί με άνεση 5 επιβάτες και έχει αυτονομία πάνω από 160 χλμ, έτσι ώστε να ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού.
Το Nissan Leaf θα είναι διαθέσιμο στην Ιαπωνία, τη Β. Αμερική και την Ευρώπη στα τέλη του 2010, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης, με τίτλο «Η εποχή των μηδενικών ρύπων». Η δημιουργία αυτού του αυτοκινήτου, είναι αποτέλεσμα δεκαετιών έρευνας και εξέλιξης της Nissan και ταυτόχρονα η ενσάρκωση του οράματος της εταιρείας για το μέλλον.
Τα σημεία – κλειδιά της σχεδίασης του Leaf
- Μηδενικές εκπομπές ρύπων κινητήρα
- Προσιτή τιμή
- Διακριτικός σχεδιασμός
- Ρεαλιστική αυτονομία 160 χιλιομέτρων
- Προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα διασύνδεσης και ελέγχου
H τιμολογιακή πολιτική της Nissan για το Leaf θα ανακοινωθεί αργότερα, όταν θα πλησιάζει η επίσημη έναρξη των πωλήσεων του αυτοκινήτου, δηλαδή στα τέλη του 2010. Η Nissan όμως θα προσπαθήσει να το τοποθετήσει από πλευράς τιμής στην κατηγορία ενός καλά εξοπλισμένου μικρομεσαίου οικογενειακού. Επιπλέον το Leaf αναμένεται να τυγχάνει ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης ή και κρατικών επιδοτήσεων στις αγορές που θα διατεθεί.
Αυτοκίνηση χωρίς ρύπους
Το Nissan Leaf κινείται από μια compact συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που απελευθερώνει ισχύ 90kW, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 80kW (109PS) και 280Nm ροπής. Αυτή η απόδοση εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις και απόκριση στις εντολές του οδηγού που δεν διαφέρουν σημαντικά από την αντίστοιχη αίσθηση ενός μικρομεσαίου βενζινοκίνητου μοντέλου. Φυσικά το Leaf δεν διαθέτει εξάτμιση, αφού δεν εκπέμπει κανένα αέριο στο περιβάλλον και δεν τη χρειάζεται. Διαθέτει όμως σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και βέβαια τις μπαταρίες ιόντων λιθίου προηγμένης τεχνολογίας που προσφέρουν αυτονομία πάνω από 160 χλμ μεταξύ των φορτίσεων. Σύμφωνα με έρευνες της Nissan η αυτονομία αυτή ικανοποιεί πλήρως τις καθημερινές ανάγκες σε μετακίνηση του 70% των οδηγών παγκοσμίως. Επιπλέον οι πρωτοποριακές μπαταρίες του Leaf μπορούν να ανακτήσουν το 80% της ενέργειάς τους με φόρτιση 30 λεπτών σε ειδικού τύπου ταχυφορτιστές. Επίσης πλήρης φόρτιση της συστοιχίας επιτυγχάνεται με περίπου 8 ώρες σύνδεση του αυτοκινήτου σε κοινή πρίζα του δικτύου ηλεκτροδότησης των 220V, διάστημα που αντιστοιχεί στο χρόνο που κάθε αυτοκίνητο παραμένει τη νύχτα παρκαρισμένο στο σπίτι του ιδιοκτήτη του.
Ένα εύχρηστο καθημερινό αυτοκίνητο
Οι σχεδιαστές της Nissan εργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα προσιτό και πρακτικό αυτοκίνητο που θα επιτρέψει στην ιαπωνική εταιρεία να οδηγήσει την αυτοκίνηση σε ένα νέο πρωτοποριακό δρόμο. Για να διασφαλιστεί η άνεση και η ευρυχωρία το Nissan Leaf βασίζεται μια εντελώς καινούρια πλατφόρμα και διαθέτει ένα νέο αμάξωμα. Το αεροδυναμικό του σχήμα πράγματι εντυπωσιάζει στη όψη, ενώ ένα πλήθος λεπτομερειών αναδεικνύουν την διαφορετικότητά του. Για παράδειγμα τα φωτιστικά σώματα τύπου LED τόσο εμπρός, όσο και πίσω δεν προσφέρουν μόνο σε εμφάνιση, αλλά καταναλώνουν μόλις το 10% της ενέργειας σε σχέση με τις κοινές λάμπες. Πρόκειται για μια ακόμη λεπτομέρεια που συμβάλει στην αύξηση της αυτονομίας του Leaf. Απλότητα και πρακτικότητα κυριαρχούν και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ ο γαλάζιος φωτισμός του πίνακα οργάνων και οι αντίστοιχες ταπετσαρίες αναδεικνύουν την φιλικότητα προς το περιβάλλον της κατασκευής. Μια ακόμη τεχνολογία που εντυπωσιάζει στο Nissan Leaf είναι η ενσωμάτωση στο αυτοκίνητο ενός προηγμένου ηλεκτρονικού συστήματος διασύνδεσης και ελέγχου. Το αυτοκίνητο είναι μονίμως συνδεδεμένο με ένα κέντρο πληροφοριών που μπορεί ανά πάσα στιγμή να μεταφέρει στον οδηγό του πληροφορίες, για ψυχαγωγία και υποστήριξη κατά τη διάρκεια της οδήγησης όπως, τον κοντινότερο σταθμό φόρτισης, εναλλακτικές διαδρομές με λιγότερο κυκλοφοριακό φόρτο, διαθέσιμα κέντρα διασκέδασης και εστιατόρια, κ.λπ. Μια ακόμη πρωτοποριακή λειτουργία του συστήματος είναι αυτή που επιτρέπει τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω κινητού τηλεφώνου, ακόμη και όταν είναι παρκαρισμένο, όπως, άνοιγμα του κλιματισμού, προγραμματισμό φόρτισης μπαταριών κλπ.
Ολιστική προσέγγιση σε ένα «καθαρό» μέλλον
Το Nissan Leaf είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για την απάλειψη των ρύπων στις καθημερινές μας μετακινήσεις. Η Nissan όμως αναγνωρίζει πως οι κοινοί κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στον τομέα των μεταφορών τα επόμενα χρόνια. Γι’ αυτό η Nissan εντάσσει την τεχνολογία της για τους μηδενικούς ρύπους σε μια ολιστική προσέγγιση για το μέλλον, παρέχοντας στους καταναλωτές ένα ευρύ φάσμα φιλικών οικολογικών τεχνολογιών από τις οποίες μπορεί κάποιος να επιλέξει αυτή που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του. Σε κάποιους αγοραστές, λοιπόν, το Nissan Leaf μπορεί να είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης που χρειάζονται, ενώ άλλοι μπορούν να το εντάξουν στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της οικογένειας, ώστε να το χρησιμοποιούν στις συνηθισμένες καθημερινές μετακινήσεις τους. Αν και οι μηδενικοί ρύποι είναι ο απώτερος στόχος, η Nissan έχει δεσμευτεί να συνεχίσει την εξέλιξη καινοτόμων οικολογικών τεχνολογιών που αυξάνουν την απόδοση και ελαχιστοποιούν τους ρύπους. Έτσι η εταιρεία προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών, όπως τα κιβώτια τύπου CVT, το σύστημα Start-Stop, τα υβριδικά συστήματα μετάδοσης, τους «καθαρούς» πετρελαιοκινητήρες, ενώ συνεχίζει την εξέλιξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.
Η παραγωγή του Leaf
Το Nissan Leaf θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα παραχθεί μαζικά. Το πρώτο εργοστάσιο κατασκευής του θα βρίσκεται στην Oppama, της Ιαπωνίας, και ακολουθήσει πολύ σύντομα η λειτουργία άλλης μιας μονάδας στην Smyrna της πολιτείας Τενεσί των ΗΠΑ. Επίσης οι πρωτοποριακές μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιεί το Leaf θα κατασκευάζονται στην Ιαπωνία, στις ΗΠΑ, στη Μ. Βρετανία και την Πορτογαλία, ενώ υπό μελέτη βρίσκονται επενδύσεις και σε άλλες χώρες ανά τον κόσμο.