Email, μέσω του οποίου επιχειρήθηκε επίθεση phishing, έλαβαν τις προηγούμενες ημέρες πελάτες της Εθνικής Τράπεζας, το οποίο ανέφερε ότι η πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό μέσω του συστήματος e-banking της τράπεζας είναι κλειδωμένη. Το email καλούσε τον κόσμο να κάνει κλικ σε ένα link και να δώσει τα στοιχεία του λογαριασμού του…
Συγκεκριμένα, στο ύποπτο email αναγράφονταν τα εξής:
«Προσέξαμε ότι αντιμετωπίσατε προβλήματα σύνδεσης στο i-bank. Μετά από τρεις ανεπιτυχείς προσπάθειες για να αποκτήσετε πρόσβαση στον λογαριασμό σας, το i-bank χρήστη έχει κλειδωθεί. Αυτό έγινε για να εξασφαλίσει τους λογαριασμούς σας και για την προστασία ιδιωτικές πληροφορίες σας. Παρακαλώ συνδεθείτε με το i-τράπεζα και ακολουθήστε τα βήματα για την αποκατάσταση της πρόσβασης του χρήστη».
Στο τέλος του email υπήρχε link για είσοδο στο internet banking της Εθνικής Τράπεζας, το οποίο φαινόταν ότι άρχιζε με το γνωστό site της τράπεζας (www.nbg.gr), ωστόσο το πραγματικό link οδηγούσε σε άλλο site, με παρόμοιο σχεδιασμό με αυτό της Εθνικής Τράπεζας, με στόχο φυσικά να “τσιμπήσουν” κάποιοι χρήστες και να δώσουν τα στοιχεία του λογαριασμού τους.
Εννοείται φυσικά ότι τέτοια email τα αγνοούμε και τα διαγράφουμε χωρίς να κάνουμε κλικ στα ύποπτα αυτά links που περιέχουν και χωρίς -το σημαντικότερο- να δώσουμε τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού μας!
Το έχουμε πει και θα το λέμε συνέχεια: Καμία τράπεζα δεν στέλνει ποτέ email στους πελάτες της για να μπουν σε κάποιο site και να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, επειδή “δήθεν” ο λογαριασμός τους είναι κλειδωμένος.
Αν παρόλα αυτά πέσετε σε κάποια τέτοια παγίδα και δώσετε τα στοιχεία σας, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ειδοποιήσετε την τράπεζά σας και να αναφέρετε το γεγονός, ώστε να προλάβετε τα χειρότερα.