Το βασικό μου κινητό είναι ένα iPhone 3GS, ενώ είμαι συνδρομητής στην WIND με το πρόγραμμα συμβολαίου Wind Medium, το οποίο μεταξύ άλλων μου δίνει 250 MB για χρήση ίντερνετ κάθε μήνα (πλέον έχουν γίνει 300MB για νέους συνδρομητές). Πριν από μία εβδομάδα είδα στο iPhone ότι μέσα σε λίγες μέρες είχα κάνει χρήση 8GB data και κόντεψα να πάθω συγκοπή!
Ας πάρω τα πράγματα από την αρχή!
Το πρόγραμμα συμβολαίου που έχω μηδενίζει κάθε 20 του μήνα, δηλαδή τότε εκδίδεται ο λογαριασμός μου, οπότε κάθε 20-21 του μήνα μηδενίζω κι εγώ τους μετρητές στο iPhone για να μπορώ να βλέπω τι χρήση data κάνω, δηλαδή πόσα MB καταναλώνω, αφού για να μαθαίνω πόσα λεπτά ομιλίας ή SMS μου απομένουν στέλνω κενό μήνυμα στο 1212.
Έτσι λοιπόν και στις 21 Φεβρουαρίου μηδένισα τους μετρητές στο iPhone.
Την πρηγούμενη εβδομάδα όμως μπήκα σε κάποια φάση στις ρυθμίσεις του iPhone και έκπληκτος βλέπω να μου εμφανίζει στα δεδομένα κινητού δικτύου 4GB απεσταλμένα και 4GB ληφθέντα! Σύνολο δηλαδή 8GB!
Κάτσε λέω πώς γίνεται να έχω καταναλώσει 8GB data μέσα σε λίγες μέρες; Τρώω φλασιά και σκέφτομαι ότι έχω διάφορες εφαρμογές (ταξιδιωτικούς οδηγούς κυρίως) που πιάνουν αρκετά MB η κάθε μία, πάνω από 50-60MB η κάθε μία, οι οποίες κάπου κάπου ζητούν update με νεότερη έκδοση απ΄το App Store.
Τα update αυτά τα κάνω φυσικά ενώ το iPhone είναι συνδεδεμένο σε ασύρματο δίκτυο. Κι αν σκέφτομαι τη στιγή που το iPhone έκανε update τις εφαρμογές, έκανε κανένα disconnect η ADSL μου και συνέχισε μέσω 3G;
Γιατί το iPhone αν απομακρυνθείς από ασύρματο δίκτυο ή υπάρξει κάποιο disconnect στη σύνδεση περνάει από μόνο του σε 3G, ενώ άλλα smartphone σου εμφανίζουν μήνυμα στην οθόνη και πατώντας “OK” συνεχίζεις σε 3G. Και πάλι όμως σκέφτομαι ότι δύσκολα θα έφτανα τα 8GB χρήση data!
Επικοινωνία με την εταιρία
Αμέσως μετά την πρώτη κρυάδα τηλεφωνώ στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών για να μάθω αν όντως έχω κάνει χρήση 8GB και πόσο κοστίζει αυτή η χρήση!
Μου λένε ότι δυστυχώς δεν μπορούν να με ενημερώσουν αν έχω κάνει τέτοια χρήση προτού βγει ο λογαριασμός, λέγοντάς μου παράλληλα ότι η χρέωση για κατανάλωση 8GB data είναι περίπου 800 ευρώ!
Και όπως είδα κι εγώ στο site της WIND (αρχείο PDF) όντως τα 8GB είναι περίπου 800 ευρώ, αφού η χρέωση μετά την κατανάλωση της ενσωματωμένης χρήσης είναι 0,1023 ευρώ/MB!
Λόγω του ότι τα τελευταία χρόνια γράφω για νέες τεχνολογίες σε περιοδικά/portals αλλά και εδώ στο XBLOG.gr, στο πλαίσιο της δουλειάς μου μιλάω τακτικά με τα γραφεία τύπου αρκετών εταιριών, οπότε το επόμενο βήμα ήταν να επικοινωνήσω με το γραφείο τύπου της WIND για να δω αν μπορώ να μάθω από εκεί αν έκανα χρήση των 8GB data ή όχι!
Ευτυχώς τελικά με ενημέρωσαν ότι δεν έχω κάνει χρήση 8GB data (ούτε 50MB δεν έχω καταναλώσει!), οπότε η εμφάνιση της χρήσης αυτής οφείλεται σε κάποιο σφάλμα του iPhone!
Το θέμα όμως είναι άλλο.
Τελευταία γίνεται όλο και περισσότερο λόγος για το mobile internet στην Ελλάδα, διάφορες έρευνες δείχνουν ότι η χρήση ίντερνετ στο κινητό αυξάνεται κάτι που φαίνεται και από στοιχεία που δίνουν στη δημοσιότητα κατά καιρούς οι εταιρίες, οι Έλληνες μπαίνουν στο ίντερνετ απ΄το κινητό, ανανεώνουν το status τους στο Facebook, γράφουν στο Twitter ή ανεβάζουν φωτογραφίες στο Twitpic κλπ…
Μπορούν όμως να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή και με ασφάλεια τι κατανάλωση έχουν κάνει σε MB απ΄το κινητό; Ή ακόμα και να επιλέξουν όταν ξεπεράσουν πχ τα 500MB να ενεργοποιείται φραγή ή να λαμβάνουν κάποιο ενημερωτικό μήνυμα; Ή για παράδειγμα όταν ο λογαριασμός τους ξεπερνάει ένα x ποσό (πχ 200 ευρώ) να ενεργοποιείται φραγή ή να ενημερώνονται με μήνυμα, ώστε να μη βρεθούν προ δυσάρεστης έκπληξης όταν λάβουν τον λογαριασμό τον επόμενο μήνα!
Η απάντηση όσον αφορά την WIND στην οποία είμαι συνδρομητής είναι «Όχι».
Μόνο στα τελευταία προγράμματα που ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρία, τα “Wind To All”, μπορεί ο συνδρομητής να ορίσει ένα ανώτατο ποσό του λογαριασμού του, πχ 100 ευρώ, και μόλις φτάνει ο λογαριασμός σε αυτό το ποσό να ενεργοποιείται φραγή και να μην μπορεί να κάνει άλλες κλήσεις, να μη μπορεί να στείλει άλλα SMS ή να μπει στο ίντερνετ απ΄το κινητό.
Δε γνωρίζω τι ισχύει σε Cosmote και Vodafone, θα το ψάξω όμως τις επόμενες μέρες και θα επανέλθω με νέο post.
Ωραία διαφημίζεται το mobile internet, ωραία ζητάμε απ΄τον κόσμο να μπαίνει στο ίντερνετ απ΄το κινητό, αλλά πρέπει και οι τρεις εταιρίες να δώσουν την δυνατότητα στους συνδρομητές τους να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τη χρήση που κάνουν και να έχουν την δυνατότητα να ορίζουν ένα ανώτατο ποσό ή ανώτατο όριο κατανάλωσης, ώστε να μη βρεθούν προ εκπλήξεως όταν λάβουν τον επόμενο λογαριασμό.