Guest Post από τον Γιώργο Αναγνωστόπουλο
Η περιπέτεια του ήρωά μας (εγώ είμαι αυτός, συγκεντρωθείτε) ξεκινάει όταν τον καλούν προ εβδομάδος, της Αγίας Βαρβάρας ανήμερα, να τον ενημερώσουν για το πακέτο Conn-X TV:
Έχετε επιλεγεί για πιλοτική χρήση στο IPTV του ΟΤΕ με συνδρομή €10 το μήνα αντί για €23. Και δωρεάν ο εξοπλισμός.
Τα κανάλια που προσφέρουν στο πακέτο δεν είναι ούτε πολλά, ούτε περιζήτητα. Για να είμαι ειλικρινής δεν προσφέρουν κανένα νέο κανάλι που δεν έχω ήδη από το δορυφορικό πιάτο. Αλλά αυτά λογικά θα φτιάξουν, σκέφτηκα, συν ότι θα έχω την αβάντα του Video On Demand για τις κρύες νύχτες του χειμώνα (που έχουν χαρακτηριστικά αργήσει) με €3 για κάθε νέα ταινία.
Και όπως είπε ο εκπρόσωπος του ΟΤΕ: Δεν πρέπει να σας το πω αυτό, αλλά μπορείτε τις ταινίες αυτές φυσικά να τις γράφετε.
Λίγο το ότι σκέφτηκα πως επιτέλους σοβαρεύτηκαν εκεί στον ΟΤΕ, λίγο το ότι στο τηλέφωνο μου είπε ο πωλητής ότι μπορώ να ακυρώσω ανά πάσα στιγμή, λίγο και το ότι μου ανέφερε πως ο εξοπλισμός περιλαμβάνει Modem / Wi-Fi Router Combo, λεω δε μπορεί, κάτι θα έχουν να προσφέρουν από 1η Ιανουαρίου 2009 που θα κάνει εμπορικό launch η υπηρεσία.
Και έρχεται σήμερα ο εξοπλισμός.
Υπογράφω τη μίνι σύμβαση στο κούριερ, η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρει ότι μπορώ να ακυρώσω στο 12μηνο μεν, αλλά πληρώνοντας όλους τους εναπομεινόντες μήνες. Διευκρίνηση πρώτη λοιπόν, που δε στη λένε στο τηλέφωνο.
Τέλος πάντων, παραλαμβάνω την τεράστια σακούλα με τα δύο κουτιά μέσα, ένα για το Modem / Wi-Fi Router SpeedTouch κι ένα για τον αποκωδικοποιητή Tilgin Mood 400. Ανοίγω και τα δύο, ψάχνω τα καλώδια, κάτι δεν πάει καλά.
Και τι είναι αυτό; Ότι ο αποκωδικοποιητής δεν επικοινωνεί ασύρματα με το router, αλλά ενσύρματα! Προς τι λοιπόν η περιγραφή του ως Wi-Fi από τον πωλητή στο τηλέφωνο; Διευκρίνηση δεύτερη λοιπόν.
Οι κύριοι του ΟΤΕ φαίνεται πως έχουν υποθέσει ότι η τηλεόραση βρίσκεται στον ίδιο χώρο με την τηλεφωνική γραμμή και με το PC (αφού απαιτείται το PC να έχει σύνδεση USB με τον αποκωδικοποιητή για να σετάρει το modem).
Πήρα τηλέφωνο στο τεχνικό τμήμα για να ρωτήσω τι να κάνω. Το τεχνικό τμήμα του IPTV του ΟΤΕ, σημειωτέον, δεν έχει τηλέφωνο. Ειδοποιείς στο 8011135555 ότι θέλεις να τους μιλήσεις και σε καλούν εκείνοι όταν είναι διαθέσιμοι. Ευτυχώς στην περίπτωσή μου με κάλεσαν γρήγορα.
Ο τεχνικός το γνώριζε το πρόβλημα.
Και τι προτείνει για λύση; Την αγορά home plugs τα οποία μεταφέρουν το LAN σήμα μέσα από κανονικές πρίζες ηλεκτρικού ρέυματος (ενδιαφέρουσα τεχνολογία). Πόσο κάνουν αυτά; €130 με €150. Και ποιός τα πληρώνει; Όχι ο ΟΤΕ πάντως, ήταν η πληρωμένη (no pun intended) απάντηση που έλαβα.
Οπότε αν δεν είναι όλα στον ίδιο χώρο και δεν θέλω να παίζει το PC μου over Wi-Fi (για την ασφάλεια του Wi-Fi ψαχτείτε πριν σχολιάσετε) ή το σήμα απλά δε φτάνει στο PC μου λόγω απόστασης και τοίχων, τότε το μόνο που σας μένει είναι να δώσετε παραπάνω από την αξία της ετήσιας συνδρομής για να βολευτείτε με home plugs, τα οποία δεν γνωρίζω τι περιορισμούς μπορεί να έχουν, όπως το αν ας πούμε δουλεύουν και με πολύπριζα.
Και το καλύτερο είναι πως, ενώ από την τεχνική υποστήριξη με κάλεσαν άμεσα για να μου λύσουν την απορία και να με πληροφορήσουν για την λύση που δεν υποστηρίζουν αλλά μπορώ να αγοράσω, τώρα που κάλεσα το 134 και ζήτησα να πάρουν πίσω τον εξοπλισμό και να ακυρώσω το συμβόλαιο δεν με έχουν πάρει εδώ και 3 ώρες.
Πού θα πάει, θα μάθουν και στον ΟΤΕ να διαχειρίζονται και τα social media, όταν καταλάβουν πως ο κόσμος πριν αγοράσει τεχνολογικά προϊόντα ρίχνει και μια ματιά σε blogs για να δει τι λένε όσοι τα δοκίμασαν.
Για όσους, λοιπόν, ενδιαφέρονται για λύσεις χωρίς αυτούς τους περιορισμούς, υπάρχει η Forthnet, η OnTelecoms και η Vivodi.
Update [16/12/2008]: Αφού ξαναπήρα το 134 σήμερα, μου τηλεφώνησε η κα Θεοδωροπούλου που είναι υπεύθυνη στο τμήμα του Conn-X TV. Μου εξήγησε ότι είχε και η ίδια το ίδιο πρόβλημα και προς το παρόν το λύνει με καλώδιο και πως εντός της εβδομάδας θα διατεθούν τα power plugs προς περίπου €80. Η συμπεριφορά της ήταν επαγγελματικότατη και η γνώση της για την κατάσταση άριστη.
Παρόλα αυτά, της είπα ότι δε θέλω να πληρώσω παραπάνω (ούτε καν με δόσεις) και αμέσως μου έδωσε το τηλέφωνο για τις ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ (8001183000). Σε λίγο θα έρθουν να πάρουν το πακετάκι.
Συμβουλή: Αν βρεθείτε στην ίδια κατάσταση φροντίστε να κρατήσετε τις συσκευασίες, τα σακουλάκια κλπ. Και μην ξεχάσετε να επιστρέψετε όλα τα καλώδια, τηλεχειριστήρια, manuals (τα σακουλάκια δε χρειάζονται).