Η Tesla συνεχίζει να επεκτείνεται σε νέες αγορές, και τώρα αποφάσισε να εκσυγχρονίσει (και) την αγορά των φορτηγών με το νέο Tesla Semi. Το Semi είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό που θα ευχαριστήσει τόσο τους οδηγούς όσο και τις εταιρίες χάρη στα προηγμένα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις του.
Ξεκινώντας με τη μηχανή και τις επιδόσεις του, το Tesla Semi ενσωματώνει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες (του Model 3). Αγγίζει τα 0-100km σε μόλις 5 δευτερόλεπτα, ενώ με πλήρες φορτίο 36 τόνων τα αγγίζει σε 20 δεύτερα. Σε ανηφόρες με κλίση 5% η ταχύτητα φτάνει τα 105 χλμ/ώ, σε αντίθεση με τα σημερινά φορτηγά που δεν μπορούν να ξεπεράσουν τα 70 χλμ/ώ. Σύμφωνα με τον Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρίας, Elon Musk, ακόμα και με τους δύο κινητήρες ενεργούς παραμένει ισχυρότερο από τα συμβατικά diesel φορτηγά.
Οι κινητήρες του Semi τροφοδοτούνται από ένα ενσωματωμένο Tesla Powerpack. Η επαναφόρτιση του Powerpack γίνεται στα ειδικά μηχανήματα Megachargers της εταιρίας τα οποία χρησιμοποιούν ηλιακή ενέργεια και χρεώνουν $0.07 για τη kWh. Με 30 λεπτά φόρτισης, το Powerpack του Semi έχει αρκετή αυτονομία για ταξίδι 650 χιλιομέτρων, κάτι που ισοδυναμεί με 6-7 ώρες στον δρόμο, οπότε οι οδηγοί μπορούν να κάνουν ένα απλό διάλειμμα και να συνεχίσουν για άλλες τόσες ώρες. Πληροφοριακά, το φορτηγό έχει σχεδιαστεί για να κουβαλάει φορτίο έως 36 τόνους για 800km με μία φόρτιση.
Αξίζει να αναφέρουμε επίσης ότι διαθέτει και ένα νέο σύστημα πέδησης που προσφέρει στα πηδάλια των φρένων σχεδόν απεριόριστο χρόνο ζωής. Παράλληλα, κάθε τροχός διαθέτει τεχνολογία που αποτρέπει τη δίπλωση του φορτηγού σε περίπτωση ατυχήματος.
Μπαίνοντας στη καμπίνα του Tesla Semi βλέπουμε μονάχα ένα μεγάλο δερμάτινο κάθισμα οδηγού, θέση για ποτήρια, το τιμόνι και δύο μεγάλες οθόνες αφής απ’ όπου οι οδηγοί θα μπορούν να διαχειρίζονται το φορτηγό και να βλέπουν οδηγίες στον χάρτη. Η καμπίνα είναι τόσο μεγάλη που οι οδηγοί μπορούν να σηκώνονται εντελώς όρθιοι όταν θέλουν να ξεπιαστούν. Και πως γίνεται αυτό; Πολύ απλά, το Semi διαθέτει αυτόματο πιλότο και μπορεί να οδηγάει από μόνο του. Ακόμη, το παρμπρίζ κατασκευάζεται από θερμοπυρηνικό γυαλί, δηλαδή αντέχει στις εκρήξεις, ώστε να προστατεύει από επικίνδυνες ρωγμές.
Τέλος, έχουμε και το κομμάτι του λογισμικού. Για να λειτουργήσει ο αυτόματος πιλότος, το Tesla Semi διαθέτει τεχνολογία που διατηρεί το φορτηγό στην ίδια λωρίδα, συμμορφώνεται με τα όρια ταχύτητας, ακολουθάει συγκεκριμένους δρόμους και άλλα. Άμα προκληθεί ατύχημα ή αποκοιμηθεί ο οδηγός τότε θα επιβραδύνει αυτόματα και θα ειδοποιήσει τη τροχαία, ενώ με την εφαρμογή της Tesla, ο οδηγός και η εταιρία μπορεί να παρακολουθεί την κατάσταση του φορτηγού και να πραγματοποιεί διαγνωστικούς ελέγχους – ειδικό για τους στόλους των εταιριών.
Η Tesla υπόσχεται, ακόμη, ότι δεν θα υπάρχουν τα γνωστά μηχανικά προβλήματα (π.χ. διαφορικό) και οι εκπομπές καυσαερίων των σημερινών φορτηγών, και εγγυάται ότι αντέχει για τουλάχιστον 1.600.000 χιλιόμετρα.
Διαβάστε επίσης: Το υπεραυτοκίνητο των υπεραυτοκινητών – Το νέο Tesla Roadster είναι εδώ και πιάνει τα 100 χλμ σε 2 δευτερόλεπτα
Το Tesla Semi θα κυκλοφορήσει το 2019. Για τις εταιρίες συμφέρει να επιλέξουν αυτό αντί για πετρελαιοκίνητα φορτηγά επειδή το κόστος ανά μίλι είναι μικρότερο. Συγκεκριμένα, για μια διαδρομή 257.5 χιλιομέτρων (100 μίλια) με πλήρες φορτίο (36 τόνοι) το κόστος ανέρχεται στα $1.26/μίλι, σε αντίθεση με το $1.51/μίλι των σημερινών φορτηγών.