Παρακολουθώ όλο αυτό το διάστημα την εξέλιξη της υπόθεσης του Δημήτρη Παπαδημητριάδη, ο οποίος έναν iMac αγόρασε ο άνθρωπος να κάνει τη δουλειά του, του βγήκε ελαττωματικός, έγραψε την εμπειρία του στο ίντερνετ αφού έχει γίνει μπαλάκι ανάμεσα σε τρεις εταιρίες που δεν του αντικαθιστούν ούτε του επισκευάζουν σωστά τον υπολογιστή του, παραλίγο να βρεθεί στα δικαστήρια με αγωγή 200.000 ευρώ από την μία εταιρία, η οποία τελικά πάγωσε την αγωγή, αλλά ο Δημήτρης παραμένει με τον ελαττωματικό iMac, έχοντας ξοδέψει για την προετοιμασία της νομικής του υπεράσπισης τα διπλάσια χρήματα από την αξία ενός iMac.
Ας βάλουμε όμως τα πράγματα σε μια σειρά, για να καταλάβουν και όσοι δεν έχουν διαβάσει μέχρι τώρα τίποτα για το θέμα.
Ο Δημήτρης, γιατρός στο επάγγελμα, αγόρασε έναν υπολογιστή iMac, ο οποίος μετά από καιρό παρουσίασε ένα πρόβλημα στην οθόνη. Ο υπολογιστής ήταν ακόμη εντός εγγύησης, οπότε απευθύνθηκε στην Systemgraph, εξουσιοδοτημένο service της Apple, για την επισκευή του υπολογιστή. Λίγες μέρες μετά παρέλαβε επισκευασμένο τον iMac, ο οποίος όμως μετά από μερικές μέρες παρουσίασε ξανά το ίδιο πρόβλημα.
Μετά από αυτό και αφού ζήτησε αντικατάσταση του υπολογιστή, ο Δημήτρης έγινε μπαλάκι ανάμεσα στην Systemgraph, τα Public και την iSquare.
Στο μεταξύ και ενώ παρέμενε με ελαττωματικό υπολογιστή, αποφάσισε να γράψει την ιστορία του σε forum στο ίντερνετ. Ακολούθως η Systemgraph απάντησε ότι θα κινηθεί νομικά, όπως και έκανε, καταθέτοντας αγωγή ύψους 200.000 ευρώ, την οποία ωστόσο πάγωσε μία ημέρα πριν το δικαστήριο, και αφού είχε προκληθεί σάλος στο ίντερνετ, με δεκάδες blog posts, ενώ με το θέμα ασχολήθηκαν και γνωστά ενημερωτικά portals, καθώς και ξένα sites σχετικά με τις νέες τεχνολογίες και τους υπολογιστές Apple ειδικότερα.
Πριν από μερικές μέρες ο Δημήτρης είχε συνάντηση στον Συνήγορο του Καταναλωτή με τις εμπλεκόμενες εταιρίες για να λυθεί το πρόβλημα και είτε να επισκευαστεί ο υπολογιστής, είτε να αντικατασταθεί, αλλά και να βρεθεί λύση με τα έξοδα τα οποία είχε κάνει ο Δημήτρης για την νομική του υπεράσπιση, τα οποία ανέρχονται σε 5.000 ευρώ περίπου.
Από τις τρεις εταιρίες στον Συνήγορο του Καταναλωτή προσήλθαν οι Systemgraph και Public, απουσίασε η iSquare.
Όπως γράφει ο ίδιος ο Δημήτρης στο maga.gr, στην συνάντηση στον Συνήγορο του Καταναλωτή:
- Ο εκπρόσωπος της Systemgraph ανακοίνωσε ότι παραιτείται από το δικόγραφο της αγωγής και αρνήθηκε να τον αποζημιώσει για τα έξοδα που έκανε για την προετοιμασία της νομικής του υπεράσπισης.
- Ο εκπρόσωπος του Public υποστήριξε ότι μάλλον δεν τηρήθηκε σωστά η διαδικασία κι ότι το Public δεν έχει κάποια ευθύνη, ενώ όταν ρωτήθηκε από το Συνήγορο του καταναλωτή, απάντησε πως ίσως σε τελευταία ανάλυση ευθύνεται η Apple.
- Ο Συνήγορος Καταναλωτή και οι εκπρόσωποί του διαπίστωσαν ότι όντως ο καταναλωτής έχει γίνει μπαλάκι σε αυτήν την υπόθεση που κρατάει εδώ και πέντε μήνες κι ότι έχει ταλαιπωρηθεί. Το αίτημα του Δημήτρη για την ικανοποίηση των εξόδων που προέκυψαν από τη νομική άμυνά του, όπως αυτή κατέστη εντελώς απαραίτητη εκ των γεγονότων, δεν συζητήθηκε περαιτέρω στα πλάσια της αρμοδιότητας του Συνήγορου του Καταναλωτή.
Από τον Συνήγορο του Καταναλωτή δόθηκε προθεσμία 10 ημερών για να συζητηθεί ξανά το θέμα και να καταθέσουν νέες προτάσεις οι εμπλεκόμενοι για τα παραπάνω αιτήματα, δηλαδή την αντικατάσταση του υπολογιστή και την αποζημίωση για τα έξοδα της προετοιμασίας της νομικής υπεράσπισης του Δημήτρη.
Το αποτέλεσμα λοιπόν είναι ότι μπορεί ο Δημήτρης να γλίτωσε τελευταία στιγμή το δικαστήριο, αν και η Systemgraph δεν απέσυρε, αλλά πάγωσε την αγωγή (το ότι παραιτήθηκε η εταιρία του δικόγραφου της αγωγής σημαίνει ότι μπορούν να επαναφέρουν την αγωγή μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια), ωστόσο ο Δημήτρης παραμένει ακόμα με τον ελαττωματικό υπολογιστή στην διάθεσή του, χωρίς να μπορεί να κάνει σωστά τη δουλειά του.
Τι κι αν δεκάδες πολίτες ασχολήθηκαν με το θέμα, έγραψαν στα blogs και τα social networks (Twitter, Facebook κλπ) για το θέμα, τι κι αν το θέμα βγήκε στα portals, τις εφημερίδες και τα κανάλια, ο άνθρωπος παραμένει με τον ελαττωματικό υπολογιστή και οι εταιρίες στη συνάντηση στον Συνήγορο του Καταναλωτή δεν μπόρεσαν να βρουν άκρη μεταξύ τους και να του αντικαταστήσουν τον υπολογιστή.
Ο,τι κι αν έκαναν λοιπόν οι ενεργοί πολίτες στο ίντερνετ, η πολιτεία από εδώ απουσιάζει και ο άνθρωπος-πελάτης έχει γίνει μπαλάκι και μένει με έναν υπολογιστή που πλήρωσε, αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει και να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του.
Περιμένω να δω τι θα προκύψει και από την νέα συνάντηση που θα γίνει στον Συνήγορο του Καταναλωτή.
Προσωπικά προτείνω στις εμπλεκόμενες εταιρίες να αντικαταστήσουν τον υπολογιστή του Δημήτρη και να μοιραστούν το κόστος μεταξύ τους, είναι κρίμα να ταλαιπωρείται ο άνθρωπος τόσους μήνες μετά την αγορά του υπολογιστή, ο οποίος στην τελική δεν παρουσίασε πρόβλημα με δική του υπαιτιότητα.